رشادت‌های رزمندگان کهگیلویه و بویراحمدی در دفاع مقدس زمینه تولیدات سینمایی در مقیاس جهانی دارد

آئین اختتامیه هفته فیلم و عکس استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از فعالان عرصه سینما و عکس استان در سالن سینما تِک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، امين درخشان در این آئین با اعلام حمايت خود از حوزه فيلم و فيلم سازي و عكاسي در استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: سال آينده در همين راستا جشنواره‌اي وزين برگزار خواهد شد.

 

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هنر سینما نه تنها ابزار قدرت حوزه فرهنگ، بلکه از مولفه‌های قدرت در عرصه بین‌الملل، اقتصاد، سیاست و ... نیز می‌باشد.

 

وی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ظرفیت‌های بسیار مساعد انسانی و هنرمندان خلاق و توانمند در عرصه فیلم و عکس است، خاطرنشان کرد: موفقیت‌های هنرمندان فیلم ساز استان در عرصه‌های بین‌المللی و در جشنواره بین المللی فیلم فجر موید این مهم است و همچنین هنرمندان عکاسی داریم که همواره شاهد موفقیت‌های ملی و بین‌المللی آنها هستیم.

درخشان افزود: استان سرشار از سوژه‌ها و زمینه‌های مناسب برای تولیدات سینمایی فاخر است، رشادت‌های رزمندگان استان در دفاع مقدس، زمینه تولیدات سینمایی جهانی دارد.

 

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان شرح حال مختصری از شهید طیب، گفت: زندگی این شهید می‌تواند یک اثر سینمایی در مقیاس بین‌المللی باشد.

 

وی همچنین در ادامه، جغرافیای طبیعی کهگیلویه و بویراحمد را سرشار از سوژه‌های مناسب برای تولیدات فیلم دانست و اظهار امیدواری کرد به این موضوع توجه جدی شود.

سید جواد هاشمي مهر هم در این آئین ضمن تقدیر از برگزاركنندگان اين برنامه، گفت: علیرغم اینکه فعاليت‌هاي سينمايي در استان کهگیلویه و بویراحمد عمر چنداني ندارد، اما فيلم سازان و عكاسان بسيار خوب و سطح بالايي در استان رشد کرده‌اند.

 

معاون سياسي و امنيتي استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با ابراز خرسندی از رشد و شکوفایی هنر در کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی توانسته‌اند در سطح ملي و جهاني بدرخشند.

 

در این آئین، قدرت الله سليماني‌فر مدير سابق انجمن سينماي جوان با ارائه گزارش كاملي از روند برگزاري هفته فيلم و عکس، از برگزارکنندگان تقدیر کرد.

 

در پايان این آئین از پيشكسوتان انجمن فيلم سازان و عكاسان استان کهگیلویه و بویراحمد تجليل شد.

 

گفتنی است در مدت برگزاري هفته فيلم، ٣٣ فيلم كوتاه مستند و انيميشن در ٦ باكس به نمايش در آمد. همچنین ١٨ فيلم از توليدات فيلم سازان استان و ١٥ فيلم هم از بخش ملي سينماي جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران، همچنين ٣٠ اثر از ٣٠ نفر از عكاسان انجمن سينماي جوان، در معرض نمايش براي علاقه مندان قرار گرفت.

کد خبر 1176930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha