معنویت پایه و اساس موفقیت در جنگ بود/توطئه دشمن علیه نظام

حجت الاسلام ذوالنور گفت: معنویت، روحیه ایثار و شهادت و اخلاص و الگوگیری از سیره ائمه معصومین(ع) پایه و اساس موفقیت در جنگ هشت ساله بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «مجتبی ذوالنور« روز پنجشنبه(۲۹ اردیبهشت) در کنگره شهدای طلبه و روحانی استان اصفهان اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران از جنبه های مختلف نیروی انسانی و تجهیزات نظامی در برابر دشمن جایگاه و ظرفیتی نداشت اما در برابر آن ایستاد.

 عضو کمسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی افزود: دشمن با تجهیز امکانات و وابستگی به دولت های قدرت جهانی مثل آمریکا در برابر ایران حمله را آغاز کرد در حالی که ما بدون وابستگی و با کمترین امکانات از مرزها دفاع کردیم.

وی ادامه داد: معنویت، روحیه ایثار و شهادت و اخلاص و الگوگیری از سیره ائمه معصومین(ع) پایه و اساس موفقیت در جنگ هشت ساله بود که ملت ایران در گروه ها و اقشار مختلف سهم خود را ایفا کردند.

 

حجت الاسلام ذوالنوربا بیان اینکه ظرفیت های مادی و تجهیزاتی سبب موفقیت در دوران دفاع مقدس به صورت تام نبود، تصریح کرد: نگاه به استقلال طلبی و آخرت گرایی در بین مردم نگذاشت که با وجود کمبود امکانات عقب نشینی در برابر دشمن داشته باشند.

وی به نقش روحانیت و علما در تقویت باورهای معنوی اشاره کرد و اذعان داشت: آنان در تربیبون های مختلف معنویت و تقوا را در بین مردم تقویت کرده و واقعیت ها را تبیین کردند.

 

رئیس ستاد کنگره شهدای طلبه و روحانی کشور به موضوع نقش آفرینی طلاب و روحانیون در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: آنان علاوه بر ایجاد فرصت های معنوی و تقویت باور ها در پشتیبانی از جنگ، اعلام فراخوان به حضور در

جبهه، توجه به مسئولیت محوری، تقویت جنبه های فرهنگی و تبلیغی جبهه و حضور در جبهه ها و مبارزه با دشمنان نقش آفرین بودند.

وی ادامه داد: طلبه و روحانیون لباس رزم پوشیده و در دوران جنگ نقش خود را هم در حوزه های پاسداری و نیروی دفاعی رزمنده و فرمانده ایفا کردند.

 

توطئه دشمن علیه نظام و انقلاب

 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی به تداوم دوران جنگ اما به روش دیگر اشاره کرد و اذعان داشت: دشمنان همچنان از ظرفیت های اقتصادی، فرهنگی و اعتقادی برای لطمه به نظام و فروپاشی آن تلاش می کنند که تولید محتوای ضد فرهنگی، تحریم های اقتصادی، تشکیل گروه های داعشی و فعالیت رسانه ای از جمله آن ها است.

وی ادامه داد: توطئه دشمن علیه نظام و انقلاب پایدار و همواره وجود دارد اما باید بدانیم همچنان معنویت در بین مردم وجود داشته و با تدابیر ولایت فقیه و رهبری معظم انقلاب کار آنان به جایی نمی رسد.

 

حجت الاسلام ذوالنور خاطرنشان کرد: عشق مردم به روحانیت و ولایت فقیه نمی گذارد دستوری بدون اجرا مانده و دشمن را زمین گیر می کند که در ابعاد مختلف از گذشته تاکنون مثل تحریم تنباکو دیده ایم.

کد خبر 1176939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha