ویژه برنامه «حکیم سخن» در فرهنگ‌سرای بانوی کاشان برگزار شد

ویژه برنامه «حکیم سخن» در فرهنگ‌سرای بانوی کاشان به همت فرهنگسرای بانوی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، همزمان با ایام بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، بزرگداشت این شاعر برجسته همراه با پاسداشت زبان فارسی با حضور جمعی از علاقه مندان به شعر و ادب فارسی در فرهنگ سرای بانوی کاشان اجرا شد.

 

فرهنگسرای بانوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان با مشارکت موسسه فرهنگی پالیز فرهنگ و فرزانگی، این ویژه برنامه را با عنوان «حکیم سخن» به منظور تقویت هویت ملی کشور، آشنایی با مفاخر و سرمایه‌های ادبی ایران برگزار کرد.

 

پخش کلیپ با موضوع معرفی شخصیت و زندگی نامه حکیم ابوالقاسم فردوسی بزرگ‌ترین حماسه‌سرای ایران و سراینده شاهنامه، نقالی نبرد گردآفرید و سهراب توسط فرهمند و فرهدخت فرزانگان از جمله برنامه‌های آیین بزرگداشت فردوسی بود.

 

در ادامه این برنامه سید‌محمد علوی نوش‌آبادی کارشناس ادبی و فرهنگی در سخنانی به توصیف مسایل زندگی در جامعه ایرانی و نقش زنان از زبان فردوسی در شاهنامه پرداخت و اشعار سوگ نامه نبرد رستم و سهراب توسط نرگس حمزه‌ای خوانش شد.

 

 قسمت پایانی این ویژه برنامه فرهنگی هنری هم به اجرای موسیقی سنتی با هنرنمایی گروه چکاوک اختصاص داشت.

کد خبر 1176949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha