افزایش درآمد ناخالص استان به ۵۰۰ هزار میلیاردتومان در افق ۱۴۰۴/ مختومقلی، شیعه و سنی را به وحدت دعوت کرد

زنگانه گفت: درآمد سرانه خانوار ما در استان باید به میانگین کشوری برسد. برای این امر لازم است درآمد ناخالص استان ما به ۲۲۵ هزار میلیارد تومان برسد و ما در افق ۱۴۰۴ این درآمد ناخالص را باید به ۵۰۰ هزار میلیارد تومان برسانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مراوه تپه، «علی محمد زنگانه» امروز «پنجشنبه ٢٩ اردیبهشت»  در مراسم دویست و هشتاد و نهمین سالگرد تولد مختومقلی فراغی، شاعر و عارف نامی قوم ترکمن اظهار کرد: مختومقلی، شاعر  شهیر و عارف نامی هم تمسک به  قرآن و هم تعصب و اعتماد و اعتقاد به پیامبر اسلام (ص) و امامان داشته است.

 

استاندار گلستان گفت: وقتی انسان های از خود رسته و به خدا پیوسته و عارفان به مرتبه ای از رشد و کمال می رسند مقام والای اولیای خدا را با قلب و دل خود و با بصیرت دینی خود درک می کنند. 

 

وی افزود: فرهنگ زیرساخت هر پیشرفت و شکل گیری هر تمدنی است. ویژگی های این شاعر و عارف بزرگ که هم در مسیر اعتماد و اعتقاد به شرع و هم در مسیر قرآن بود، در طول نزدیک به ۲۹۰ سال پیامی را به ما داد که در اشعار و دیوانش مشاهده می شود. 

 

استاندار گلستان گفت: مختومقلی فراغی با تمام وجود به عنوان یک شخصیت و مصلح اجتماعی همواره برادران شیعه و سنی خود را دعوت به وحدت و همدلی می کرد و با اشعار نابش راه را به ما نشان داد. این صداقت و پاکی این زمینه را فراهم می کند که امروز ده ها هزار نفر در این منطقه جمع شوند و حرف از شعر، ادب، عرفان، ایمان، تمسک به قرآن و غیره بزنند.

 

وی با بیان اینکه گلستان به حقیقت باید گلستان شود، گفت: درآمد سرانه خانوار ما در استان باید به میانگین کشوری برسد. برای این امر لازم است درآمد ناخالص استان ما به ۲۲۵ هزار میلیارد تومان برسد و ما در افق ۱۴۰۴ این درآمد ناخالص را باید به ۵۰۰ هزار میلیارد تومان برسانیم.

 

زنگانه گفت: این چشم اندازی است که نخبگان، متخصصان و صاحب نظران ترسیم و در قالب یک برنامه راهبردی ارائه کردند و ما تلاش می کنیم به یاری خدا این چشم انداز را محقق کنیم. 

 

وی بیان کرد: در سفر رئیس جمهور به استان گام بلندی برای رسیدن به این چشم انداز برداشته شد و بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه استان مصوب شده است. گام اول برای توسعه استان از محل منابع عمومی برداشته شده است و گام بعدی را همه باید با هم برداریم.

 

کد خبر 1176966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha