اشعار مختومقلی الهام‌گرفته از قرآن، سنت و اهل بیت (ع) است/ منطقه گردشگری مختومقلی توسعه می‌یابد

قربانی گفت: سخن و اشعار مختومقلی الهام گرفته از قرآن، سنت و اهل بیت (ع) است و اگر به اندیشه های او توجه و به آنها عمل کنیم جامعه آرمانی خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مراوه تپه، «لقمان قربانی» در مراسم نکوداشت دویست و هشتاد و نهمین سالروز ولادت مختومقلی فراغی، شاعر و عارف نامی مسلمان قوم‌ ترکمن اظهارکرد: سرزمین ایران اسلامی همواره مهد اندیشمندان و شاعران بزرگ است. فرهنگ و تمدن ایران اسلامی شاهد طلوع ستارگان درخشانی همچون ابوعلی سینا، خیام، فردوسی و غیره بوده است.

 

فرماندار مراوه تپه با بیان اینکه مختومقلی فراغی یکی از ستارگان ادب و فرهنگ ایران اسلامی است،  گفت: اندیشه های مختومقلی برگرفته از سرچشمه های ناب قرآنی است و رمز ماندگاری او، مردم داری و توجه به مفاهیمی چون عدالت، مبارزه با ظلم و جور و بی عدالتی، آزادی، اسلام و غیره است.

 

وی افزود: اشعار مختومقلی فراغی دارای شوری عارفانه و خدایی است، او انسان ها را به عدالت، انسانیت و وحدت فراخوانده است و توجه ویژه ای به وحدت دارد. سخن مختومقلی الهام گرفته از قرآن، سنت و اهل بیت (ع) است و اگر به اندیشه های او توجه و به آنها عمل کنیم جامعه آرمانی خواهیم داشت.

 

قربانی در ادامه به توسعه منطقه گردشگری مختومقلی در شهرستان مراوه تپه اشاره کرد و افزود: در حال جذب سرمایه گذار بخش خصوصی هستیم و ۲۵ هکتار از اراضی این منطقه نیز در حال تملک است.

 

وی گفت: پیشنهاد ما این است تا دبیرخانه دائمی مختومقلی فراغی در فرمانداری شهرستان مرزی مراوه تپه راه اندازی شود تا در طول سال برنامه هایی را برای بزرگداشت این شاعر شهیر و بررسی آثار و اشعار او داشته باشیم.

 

کد خبر 1176974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha