نظام رایزنان اقتصادی در فارس از بخش خصوصی انتخاب شوند

رازقی گت: افتتاح کنسولگری کشورهای قطر و عمان در استان فارس اقدام مطلوبی است و به عنوان بخش خصوصی انتظار داریم نظام رایزنان اقتصادی به خصوص کشور قطر و عمان از بخش خصوصی انتخاب شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «جمال رازقی»، در جلسه هم اندیشی معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با فعالان بخش خصوصی و بازرگانان استان فارس گفت: اقتصاد کشور به جذب سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد و رایزنان اقتصادی کشور باید از بخش خصوصی انتخاب شوند.

رئیس اتاق بازرگانی فارس افزود: در حوزه اقتصادی لازم است تا تصمیم گیران کشور به حوزه بین الملل توجه بیشتری داشته باشند و در جذب سرمایه گذاری خارجی باید به توسعه ارتباطات بین المللی توجه ویژه شود.

وی اضافه کرد: سرمایه گذاری در پیشرفت و توسعه اقتصادی کشورها نقش موثری دارد زیرا موجب ایجاد اشتغال زایی و رشد تولید می شود و در تحولات سیاسی و بین المللی نیز اثرگذار است و ثبات و امنیت اقتصادی و سیاسی در پی دارد.

رازقی با اشاره به پیامدهای مطلوب جذب سرمایه داخلی و خارجی در استان عنوان کرد: رشد سرمایه گذاری در استان کاهش زیان های اجتماعی و توجه به سرمایه انسانی را در پی دارد و دولت باید با ایفای نقش نظارتی و ایجاد محیط امن سیاسی و اقتصادی، محیط مناسب برای سرمایه گذاری و فعالیت بخش خصوصی فراهم کند.

وی با اشاره به ظرفیت های استان فارس در حوزه جذب سرمایه گذاری گفات: فارس دارای موقعیت مناسب جغرافیایی، گردشگری، کشاورزی و نفت و گاز است که در جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی می تواند مورد توجه ویژه قرار بگیرد و استان فارس در سند آمایش سرزمین جایگاه مطلوبی دارد.

رازقی تصریح کرد: از بخش های کشاورزی، صنایع غذایی و تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، صنایع برق و الکترونیک و فناوری اطلاعات، صنایع کانی غیر فلزی و فرآری مواد معدنی، بخش معدن، بخش تجارت، انرژی های نو، بهداشت و درمان، شهرک های صنعتی و مناطق ویژه فارس در حوزه سرمایه گذاری باید استفاده موثری شود.

رئیس اتاق بازرگانی فارس با تاکید بر عدم امنیت سرمایه گذاری اظهارداشت: کشور و بالطبع استان فارس در سالهای اخیر به دلیل تحریم های بین المللی علاوه بر عدم جذب سرمایه گذاری خارجی، در سرمایه گذاری داخلی نیز مسیری رو به افول داشته است.

رازقی اضافه کرد: از عواملی که موجب دافعه در حوزه سرمایه گذاری شده می توان به نرخ بالای تورم و بی ثباتی در قیمت مواد اولیه و محصول، بی ثباتی در نرخ ارز و رشد قیمت ها اشاره کرد.

وی تاکید کرد: ایجاد و توسعه صنایع کوچک و میانی نفت و گاز، به ویژه صنایع پایین دستی پتروشیمی، متنوع سازی شیوه های تامین مالی و بستر سازی مشارکت خصوصی در زمینه سرمایه گذاری، تکمیل زنجیره های ارزش فعالیت های تولیدی توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات به منظور جلوگیری از خام فروشی محصولات تولیدی استان، تقویت و توسعه شبکه حمل و نقل هوایی، ریلی و جاده ای و ... از زمینه های موثر جذب سرمایه گذاری است.

وی اشاره به افتتاح کنسولگری کشورهای قطر و عمان در استان فارس بیان کرد: به عنوان بخش خصوصی انتظار داریم نظام رایزنان اقتصادی به خصوص کشور قطر و عمان از بخش خصوصی انتخاب شوند که این امر مورد تاکید اتاق های بازگانی است و از استاندار فارس خواستار پیگیری این موضوع هستیم.

کد خبر 1177048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha