پیشنهاد شدن شیراز برای هفته گردشگری تماشاگران جام جهانی قطر

صفری گفت: قطر نیز بازار هدف خوبی برای تجارو بازرگان ایرانی خواهد بود و به دلیل برخورداری شیراز در بخش های مختلف، این شهر را به عنوان هفته گردشگری تماشاگران جام جهانی قطر پیشنهاد داده ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مهدی صفری»، در جلسه هم اندیشی با فعالان بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی فارس برگزار شد، گفت: وزارت امور خارجه در سال جاری افزایش ۷۰ درصدی صادرات در سال جاری را برنامه ریزی کرده است و گردشگری از اولویت های این حوزه است که در استان فارس از طریق نمایندگی وزارت امور خارجه استان دنبال می شود. 

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه افزود: با هدف تقویت صادرات و تحت فشار قرار دادن وزارتخانه ها برای تسریع در جواب دهی و همکاری بیشتر، و سفرای جمهوری اسلامی در کشورهای مختلف موظف به همکاری در مباحث اقتصادی شدند.

وی اضافه کرد: وظیفه نمایندگی های وزارت امور خارجه، تلاش برای رفع مشکلات در حوزه بین الملل است که یکی از مهمترین شاخص های ارزیابی سفرا، افزایش صادرات قرار داده شده است.

صفری اعلام کرد: تا آخر امسال مشکلات پنج محصول کشاورزی کشور حل خواهد شد و در حال حاضر تسهیل صادرات خشکبار تمرکز ماست و محصولاتی مانند عسل، سیب، پرتغال، نارنگی و آبزیان دراولویت صادرات رایزنان ما قرار دارند.

وی ادامه داد: به زودی صادرات عسل به چین انجام می شود و برای صادرات محصولات دانش بنیان کشور، شرکت های دانش بنیان توسط وزارت های مرتبط تایید و معرفی می شوند و از طریق سایت وزارت امور خارجه برای تسهیل صادرات و برقراری ارتباط کشورهای خارجی با شرکت های ایرانی اطلاع رسانی انجام می شود.

صفری اعلام کرد: در حال تلاش برای وارد شدن به منطقه آزاد «اوراسیا» و تقویت تجارت بین الملل کشورمان هستیم و جام جهانی قطر نیز بازار هدف خوبی برای تجارو بازرگان ایرانی خواهد بود و به دلیل برخورداری شیراز در بخش های مختلف، این شهر را به عنوان هفته گردشگری تماشاگران جام جهانی قطر پیشنهاد داده ایم.

کد خبر 1177054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha