باید نگران انفجار سالمندی در کشور باشیم

حجت الاسلام جعفری گفت: باید نگران انفجار سالمندی در کشور باشیم و اقدامات دولت برای تشویق به فرزند آوری از قبیل اختصاص زمین برای تولد فرزند سوم خوب است اما کافی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «یوسف جعفری»، امروز (جمعه 30 اردیبهشت) در نماز جمعه خاوران گفت: باید در کشور نگران انفجار سالمندی باشیم و اقدامات دولت برای تشویق به فرزند آوری از قبیل اختصاص زمین برای تولد فرزند سوم خوب است اما کافی نیست.

امام ‌جمعه خاوران افزود: برخی کارها را باید خودمان در جامعه نهادینه کنیم که ازدواج های آسان از این موارد است و فرهنگ ما باید فرهنگ قرآنی باشد.

وی اضافه کرد: وقتی به جوان می گوییم چرا ازدواج نمیکنی می‌ گوید با کدام پول اما وقتی جوان شغل و درآمد دارد، می ‌گوید باید حتما خانه داشته باشم، ماشین داشته باشم اما اینها را گفته اند؟

امام جمعه خاوران گفت: فردی که از ترس فقر ازدواج نکند به خداوند سو ظن برده است و باید بگوییم واقعا این کاهش جمعیت یک ضربه سهمگین بر پیکر اجتماع مسلمین ایران است.

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: یکی از راه های غنی شدن، ازدواج کردن است و امیدواریم دولت در این خصوص به انجام زمینه سازی لازم بپردازد.

وی با اشاره به اقتصاد کشور بیان کرد: اقتصاد ما جراحی نیاز داشت که این جراحی باید حدود 20بیست سال پیش انجام می شد و امروز یارانه اقلام به جیب مردم ما واریز شده در حالی که در برخی کشورها برخی اقلام نایاب شده و گران شده اند و امثال بی بی سی اینترنشنال و صدای آمریکا ناراحت هستند زیرا دشمن ما به این نتیجه رسیده است که تحریم ها دیگر کارساز نیستند.

امام جمعه خاوران با گرامیداشت سوم خرداد و سالروز فتح و آزاد سازی خرمشهر گفت: سوم خرداد از آن روزهای ماندگار در کشور ما شد و امام راحل فرمودند که خرمشهر را خدا آزاد کرد.

 

کد خبر 1177082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha