دولت مشوق های لازم در زمینه  افزایش جمعیت را فراهم کند

آیت الله حسینی گفت: امروز احساس خطر منفی نسبت به رشد منفی جمعیت وجود دارد و اگر جامعه ما پیر شد در ابعاد مختلف از لحاظ امنیتی، علمی، اقتصادی، مسائل مختلف فرهنگی دچار خسران و زیان خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز (30 اردیبهشت ماه) در خطبه های نماز جمعه شهر یاسوج ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: خداوند متعال در سوره «معارج» نسبت به رفتارها، اندیشه ها و آرمان ها هشدار داده که چگونه باشیم، زیرا باید به گونه ای رفتار کرد تا بتوان از آن شرایط سخت روز قیامت عبور کرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج با بیان اینکه روز قیامت شرایط سختی مشاهده خواهد شد، گفت: در روز قیامت همه انسان ها به اعمال و شرایط خودشان مشغول هستند و کسی به فکر دوست خود نخواهند بود و اعمال فرد را نشان می دهند.

 

وی با اشاره به اینکه انسان در شرایط سخت تلاش می کند فرزند خود را قربانی کند تا عذاب از خودش برداشته شود، ادامه داد:انسان مجرم با فدا کردن اعضای خانواده خود درصد رهایی عذاب از خود است.

 

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: کسی که اهل نماز، روزه، حجاب و حیا نیست و به اعتقادات و باورهای دینی پشت می کند، چنین فردی گرفتار بوده و با مرگش مورد سوال قرار می گیرد و سوال و جواب ها آغاز می شود.

 

امام جمعه شهر یاسوج با بیان اینکه تلقین کننده در هنگام مرگ باید فرد در انتظار مرگ را تلقین کند و بتواند در شرایط سخت شهادتین را صادر کند، گفت:  در شرایط سخت قیامت انسان به هیچ عنوان نخواهد توانست اعضای خانواده خود را فدای کند تا عذاب از او دور شود.

 

وی در خطبه دوم نماز جمعه شهر یاسوج ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، به ۳۰ اردیبهشت، روز ملی جمعیت اشاره کرد و افزود: حفاظت و حراست از هویت و امنیت یک کشور و فرهنگ آن وظیفه همگانی است.

 

آیت الله حسینی جلوگیری از رشد منفی جمعیت را از وظایف مسئولان و متولیان دانست و گفت: اگر مردم به فکر جمعیت خود نباشند، آن کشور، ملت، فرهنگ و هویت از بین خواهد رفت.

 

امام جمعه شهر یاسوج خاطرنشان کرد: امروز احساس خطر منفی نسبت به رشد منفی جمعیت وجود دارد و اگر جامعه ما پیر شد در ابعاد مختلف از لحاظ امنیتی، علمی، اقتصادی، مسائل مختلف فرهنگی دچار خسران و زیان خواهد شد.

 

وی افزود: مسئولان و دولت باید به صورت جدی وارد صحنه شده و در مسیر افزایش و رشد جمعیت مشوق های لازم در زمینه اشتغال، استخدام، یارانه و ... را پیش بینی کنند.

 

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه تک فرزندی رشد منفی جمعیت محسوب می شود، گفت: رشد زمانی است که یک خانواده سه فرزند داشته باشند.

 

خطیب جمعه شهر یاسوج با اشاره به روایات متعددی که در زمینه فرزند و فرزندآوری وجود دارد، اظهار کرد: امروز با قرص، آمپول و دارو جنین ها قتل عامل می شوند و مانند گذشته برگشت به جاهلیت است که فرزند خود را به قتل می رسانند.

 

وی گفت: امروز انگیزه های ملی، دینی، خانوادگی، انسانی و شرعی ایجاب می کند فرزند آوری مورد توجه قرار گیرد.

 

آیت الله حسینی ضمن تسلیت سالروز شهادت امام صادق (ع)، ادامه داد: مذهب و فقه جعفری و عمده احکام اسلام، تفسیر قرآن و قوانین خداوند توسط این امام بزرگوار بر بشر عرضه شد.

 

امام جمعه شهر یاسوج ضمن تشکر و قدردانی مردم از آرامش از آزادسازی قیمت ها و حذف ارز ترجیحی، خاطرنشان کرد: مردم در این زمینه صبوری کرده و به فکر نظم، انضباط و امنیت کشور به ویژه در استان کهگیلویه و بویراحمد بودند.

 

وی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال هرج و مرج به هر بهانه ای است، تصریح کرد: در این راستا عده اندکی خود را در دامن دشمن انداخته و کاسه لیس دشمنان این ملت و سرزمین از جمله آمریکا، انگلیس و اسرائیل هستند و نهایت ذلت خود را نشان می دهند تا استخوانی جلوی آنها انداخته شود و پارس کنند .

 

آیت الله حسینی افزود: سلطنت طلبان و منافقین از زمانی که انقلاب اسلامی شکل گرفت جنگ ویرانگر به شکل جهانی توسط صدام علیه کشورمان آغاز شد، اینها از صدام حمایت و به صورت مستقیم در این جنگ ها شرکت و حمایت کردند.

 

امام جمعه شهر یاسوج گفت:دشمنان امروز به هر بهانه ای تلاش می کنند تا یک حرکت، ناامنی و هرج و مرج در کشور شکل بگیرد و باید بدانند مردم ما هشیار، بیدار، آگاه و صبور هستند.

 

وی یادآور شد: در استان مردم آرامش خود را حفظ کردند و توطئه ها را کنار زدند، در این راستا در استان مطالبات صنفی صورت گرفت که در زمان مناسبی نبود و نفراتی دستگیر شدند که از قشر فرهنگی نبودند، از طرفی از همه کسانی که برای حفظ آرامش تلاش کردند تشکر و قدردانی می شود .

 

آیت الله حسینی در فراز دیگری از خطبه های نماز جمعه امروز ضمن تبریک سوم خرداد، سالروز فتح خرمشهر، گفت: مردم در این شرایط غیرت، حریت، قدرت در دوران سخت جنگ را به دشمن نشان دادند و به میدان آمدند و خرمشهر را آزاد کردند.

 

امام جمعه شهر یاسوج افزود: دشمن فکر کرد می تواند کشور و ملت را به زانو درآورده و باعث تجزیه کشور شوند، اما برعکس شد و این ملت آنچنان ضربات کوبنده ای بر پیکر دشمنان وارد کرد و باعث محو آنها شد.

 

وی گفت: آمریکا و دشمنان بدانند اگر در برابر ملت ایران قرار بگیرند، همان بلایی که بر سر صدام آمد، بر سرآنها نیز خواهد آمد.

 

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه ملت و کشور ایران قدرتمند است گفت: این ملت قدرتمند بوده و آمریکا را از اریکه قدرت مندی بر زمین کوبید و شاخ او را شکست.

کد خبر 1177097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha