هیئت های مذهبی پیشران نظام در حرکت به سوی آرمان های انقلاب اسلامی هستند

حجت‌الاسلام نبی زاده همزمان با برگزاری ششمین دوره انتخابات سراسری شورای هیئات مذهبی، بر اهمیت توسعه کمی و کیفی فعالیت های هیئت ها در استان خوزستان تأکید کرد و گفت: هیئت های مذهبی پیشران نظام در حرکت به سوی آرمان های انقلاب اسلامی هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت‌الاسلام محمدمهدی نبی زاده» امروز (جمعه 30 اردیبهشت) همزمان با آغاز ششمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی، در جمع خبرنگاران، با تأکید بر اهمیت توجه به مسئله هیئت در نظام اسلامی اظهار کرد: هیئت به فرموده مقام معظم رهبری، کانون جهاد تبیین است، بنابراین در این برهه خاص از زمان و در این دورانی که در انقلاب اسلامی می گذرد، نقش هیئات نقش بسیار محوری و تعیین کننده در تحولات اجتماعی است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان افزود: هیئت ها می تواند با توانمندی‌ها و ظرفیت های بسیار ارزنده ای که دارند، پیشران نظام در حرکت به سوی آرمان ها و اهدافش بوده و در همه عرصه ها و هر جایی که لازم باشد وارد شود و با پای کار آوردن ظرفیت های مردمی، به نفع مصالح نظام و اسلام سرنوشت ساز باشد.

 

وی ظرفیت استان خوزستان را در توسعه فعالیت های هیئات مذهبی بسیار مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: خوزستان استانی که مردمانش سراسر شیعیان و محبان اهل بیت (ع) هستند از این رو شایسته است به واسطه توسعه کمی و کیفی هیئات در سه سال آینده تبدیل به یک حسینیه واحد شود.

 

حجت‌الاسلام نبی زاده اضافه کرد: می طلبد امروز یک انتخابات پر شور و آگاهانه برگزار شود تا منجر به تعیین و انتخاب افرادی شود که در قالب شورای هیئات مذهبی بتوانند جریان هیئت را تا سال 1403 به جایی برسانند که ما به ازای هر 500 نفر در استان یک هیئت فعال و پویا داشته باشیم.

 

وی تصریح کرد: اگر جمعیت استان خوزستان را در سه سال آینده قریب به پنج میلیون نفر در نظر بگیریم و هر هیئت به طور متوسط 500 مخاطب مستقیم و غیرمستقیم داشته باشد، با داشتن 10 هزار هیئت فعال و پویا و دارای برنامه در جهات مختلف و در طول سال می توانیم همه مردم استان خوزستان را تحت پوشش برنامه های عالی هیئات قرار دهیم.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان ابراز کرد: در حال حاضر تعداد هیئات مذهبی در استان خوزستان بر اساس سامانه های تبلیغات اسلامی بین 2 هزار و 500 تا سه هزار هیئت هستند.

 

وی یاد آور شد: بنابراین می بایست با یک حرکت پرشتاب و دقیق و عمیق ظرف مدت سه سال به این عدد قابل قبول از لحاظ کمی و با کیفیت مورد نظر که همان هیئت طراز انقلاب اسلامی، هیئتی که کانون جهاد تبیین و مکتبی است برای تبیین ارزش‌ها و آرمان های انقلاب اسلامی دست پیدا کنیم.

 

گفتنی است، ششمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی همزمان با سراسر کشور امروز (جمعه 30 اردیبهشت) در 28 شهرستان استان خوزستان برگزار شد.

 

کد خبر 1177119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha