قیمت اجناس رصد شود/تامین کالا در استان مطلوب است

خلیلیان با بیان اینکه دولت شجاعانه و محکم سیاستی را در پیش گرفته است گفت: مدیران باید در کف بازار حاضر شوند و بر قیمت‌ها نظارت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «صادق خلیلیان» امروز (جمعه ۳۰ اردیبهشت) در هفتمین جلسه کارگروه تنظیم بازار اظهار کرد: سیاست دولت در چارچوبی که طراحی شده باید به نحو مطلوب پیاده شود.

 

استاندار خوزستان با اشاره به مدت زمان آغاز به کار طرح اقتصادی دولت افزود: این طرح می‌تواند تحول اساسی را در اقتصاد ایران ایجاد کند.

 

وی یکی از نقاط قوت و رمزهای موفقیت طرح اقتصادی دولت را تامین کالا در بازار و نظارت بر قیمت‌ها دانست و تصریح کرد: در همه جای دنیا حمایت از تولیدکننده و مصرف کنندگان وجود دارد در این جلسه نیز سازماندهی و نظارت بر قیمت‌ها مورد تاکید قرار گرفت.

 

خلیلیان از فعال شدن گروه‌های نظارت بر بازار خبر داد و اضافه کرد: گروه‌های نظارتی از سوی صنعت‌، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، اصناف و تعزیرات حکومتی فعال شده‌اند و در قالب‌ گشت‌های مشترک یا جداگانه بر وضعیت بازار نظارت می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه مدیران نباید تنها به ارائه گزارش اکتفا کنند ادامه داد: دولت شجاعانه و محکم سیاستی را در پیش گرفته است و مدیران باید در کف بازار حاضر شوند و بر قیمت‌ها نظارت کنند.

 

استاندار خوزستان خاطر نشان کرد: اطلاعات لازم در خصوص وضعیت بازار باید از مردم دریافت و قیمت اجناس باید رصد شود.

 

وی با اشاره به قیمت مرغ و تخم مرغ عنوان کرد: خوشبختانه قیمت مرغ و تخم مرغ روبه‌ کاهش بوده و تامین کالا در استان خوزستان به نحو مطلوبی صورت گرفته است.

 

خلیلیان ابراز کرد: بر اساس گزارشات دریافتی برخی از فروشنده‌ها در مناطق روستایی و دورافتاده با کمبود کالا مواجه بودند که در این جلسه دستور تامین کالا و رسیدگی لازم داده شد.

 

وی در رابطه‌ها وضعیت نانوایی‌ها و صف‌های طولانی مردم برای خرید نان بیان کرد: در روزهای اخیر شاهد صفوف طولانی مردم درب نانوایی‌ها بوده‌ایم که طی دو روز اخیر بهبود پیدا کرد و کیسه آرد اضافه در اختیار نانوایی‌ها قرار گرفت تا ساعات پخت نان را افزایش دهند.

 

استاندار خوزستان اذعان کرد: برخی از نانوایی‌ها به دلیل کمبود سهمیه از پخت نان در صبح‌ها خودداری می‌کردند، برهمین اساس در خصوص افزایش سهمیه تصمیم‌گیری شد.

 

وی با اشاره به اینکه نانوا‌های آزادپز نیز می‌توانند تحت ضابطه قرار گیرند و به دریافت‌کنندگان آرد یارانه‌‌ای ملحق شوند یاد آور شد: کیفیت نان باید مطلوب باشد و نانوایی‌ها نان مرغوب در اختیار مردم بگذارند.

 

کد خبر 1177122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha