دشمنان و معاندین نظام  دست از پا خطا کنند حادثه پرشور نهم دی را تکرار خواهیم کرد

حجت الاسلام خواجه پور گفت: اگر معاندان و جیره خواران دشمنان بخواهند فتنه جدیدی برپا کنند، حادثه باشکوه نهم دی را تکرار خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «رحم الله خواجه پور» ظهر امروز (۳۰ اردیبهشت) در خطبه های نماز دشمن شکن جمعه این هفته شهر مارگون بعد از دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، در زمینه تقوا در زندگی اجتماعی، گفت: تقوا، یعنی مدیریت نفس، پرهیز از هرگونه پلیدی و زشتی و انسان متقی کسی است که نسبت به هرگونه پلیدی و زشتی واکنش منفی نشان می دهد.

 

امام جمعه شهرستان مارگون با اشاره به پیامدهای بی تقوایی، اظهار کرد: چیزی که اختلال در روح و روان انسان ایجاد می کند، بی تقوایی است .

 

وی با اشاره به پیامدهای تقوا، افزود: چیزی که در زندگی فردی و اجتماعی باعث موفقیت انسان می شود، تقوا بوده و جامعه ای که بخواهد سالم بماند، باید از افراد سالم و باتقوا برخوردار باشند.

 

حجت الاسلام خواجه پور ادامه داد: بی تقوایی در حوزه سیاسی شخص را به سوی استکبار می کشاند، زمینه ظلم و ستم را فراهم می‌کند و بسیاری از کسانی که دچار عجب، خودپسندی و غرور شدند بی تقوایی را در خویش افزایش و در مسیر گناه به گام برداشتند.

 

امام جمعه شهرستان مارگون با اشاره به آیاتی از قرآن، گفت: هدف شیطان تخریب در درون، تشویش ذهن ها و وسوسه کردن قلب انسان است، چرا که به دنبال انحراف بندگان خداست.

 

وی خاطرنشان کرد آن چیزی که می تواند جلوی گناه را بگیرد، تقوا بوده و باید همه در این زمینه تلاش کنند .

 

امام جمعه شهرستان مارگون در خطبه دوم با اشاره به فتح خرمشهر، افزود: حضرت امام (ره) فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد» که حرف آقا یک حقیقت بود و دلاور مردان ما در حقیقت برای فتح خرمشهر به امدادهای غیبی و ایمان های درونی متکی بودند و خداوند آنها را در فتح خرمشهر پیروز کرد .

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مارگون خاطرنشان کرد: هرجا از فرمانده اطاعت کردیم موفق شدیم، هرجا سرپیچی کردیم شکست خوردیم و اگر به تاریخ انبیا و امامان تلنگری بزنیم می‌بینیم که عامل پیروزی در جنگ احد مرحله نخست اطاعت از پیغمبر بوده و در جنگ احد مرحله دوم عامل شکست سرپیچی از دستور پیامبر گرامی اسلام(ص) بوده است .

 

حجت الاسلام خواجه پور افزود: واقعه خرمشهر از دور فقط یک حادثه تاریخی بود که برای ملت ایران افتخار آمیز است، ولی از نزدیک یک قضیه ای شبیه یک معجزه بزرگ بوده و وقتی رژیم عراقی با تشویق دولت های دشمنان انقلاب به مرزهای ما حمله کردند هدف‌گیری دقیقی کرده بودند که نخستین هدف شان به تصرف درآوردن خرمشهر بود و با خود می گفتند اگر خرمشهر را تصرف کنیم دیگر نیروهای مسلحی ندارند که از خود دفاع کنند و از طرفی می گویند در دنیا، انقلاب طرفدار ندارد، اما جوانان مومن، بسیجیان عزیز، دلاورمردان جبهه و جنگ همه به میدان آمدند و اجازه ندادند یک وجب از خاک ایران به تصرف دشمن در آید و به هدف برسد، بلکه دماغ دشمنان را به خاک مالیدند.

 

وی با اشاره به اتفاقات اخیری که برخی از معاندین و دشمنان نظام در کشور به وجود آوردند، خاطرنشان کرد: امروز جنگ دشمن با جمهوری اسلامی جنگ توپ، تانک و مسلسل نیست و به تعبیری جنگ سخت نیست، بلکه جنگ نرم است.

 

حجت الاسلام خواجه پور یادآور شد: این نوع جنگ، جنگ تشویش ذهن ها و جنگ درونی است نه برونی و باید همان طور که رزمندگان ما در جنگ سخت و جنگ هشت ساله دفاع مقدس با تمام وجود برای حفظ ارزش ها و آرمان های نظام و انقلاب جان دادند و مقاومت کردند، امروز هم من و شما در مقابل جنگ نرم دشمن مقاومت کنیم و جانمان را برای ولایت مان و آرمان‌های نظام و انقلاب تقدیم کنیم.

 

امام جمعه مارگون گفت: تمام دولت هایی که بعد از انقلاب در جمهوری اسلامی ایران بر سر کار آمدند وابسته به این نظام و انقلاب بوده و برای همه ما محترم هستند، اما از طرفی ضعف مدیریت ها و تحریم های دشمن قطعاً در اقتصاد کشور بی‌تاثیر نبوده، اگرچه مردم عزیز ایران اسلامی تاکنون در مقابل تهدیدها و تحریم‌ها مقاومت کردند، اما سیاست های دولت های پیشین و اعتماد کردن به دشمن یک سری مشکلاتی را برای فرهنگ و اقتصاد کشور ایجاد کرده که در دولت انقلابی و مردمی امید داریم یک جراحی فرهنگی و اقتصادی صورت گیرد و مردم از مشکلات خارج شوند.

 

وی افزود: کسانی که برای تخریب دولت به بهانه گرانی گام برمی دارند هدفشان فقط تخریب دولت نیست، بلکه هدف اصلی آنها براندازی نظام مقدس جمهوری و وادار کردن مردم به مخالفت با نظام و انقلاب اسلامی است.

 

حجت الاسلام خواجه پور از ملت ایران اسلامی خواست تا مثل خنثی کردن فتنه های سال ۸۸ و ۹۸ وارد میدان شوند و با سلاح بصیرت، بینی معاندان، آشوبگران و فتنه گران را به خاک مذلت بمالند.

 

امام جمعه شهرستان مارگون در پایان خاطرنشان کرد: اگر معاندان و جیره خواران دشمن بخواهند فتنه جدیدی برپا کنند، حادثه باشکوه نهم دی را تکرار خواهیم کرد.

کد خبر 1177124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha