کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد مظهر توسعه فرهنگ دینی در جامعه هستند

امیریان گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مظهر توسعه فرهنگ دینی با استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری در جامعه هستند.

«اسفندیار امیریان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد بسترهای مناسبی برای رشد و ارتقای شاخصه‌های فرهنگی در گام دوم انقلاب اسلامی هستند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فارسان ادامه داد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با جذب حداکثری جوانان و نوجوانان می‌توانند به خوبی در مقابل شبه‌ها و هجمه‌های دشمنان ایستادگی کنند

 

وی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مظهر توسعه فرهنگ دینی با استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری در جامعه هستند، گفت: احیای کارکردهای مسجد، ترویج فرهنگ قرآنی، سیره نبوی و معارف و آموزه‌های اهل بیت (ع) و همچنین مبارزه با هجمه‌های فرهنگی و استفاده از ابزارها و زبان‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی از رسالت ‌های اصلی کانون ‌های مساجد است.

 

امیریان به رویداد ملی فهما اشاره کرد و با تاکید بر اینکه اجرای طرح ملی «فهما» موجب پویایی و تحرک بسیار خوبی بین کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد شده است بیان کرد: امروز فضای مجازی به فرصتی برای بروز و شناسایی استعدادهای مسجدی تبدیل شده بنابراین باید از این فضای ایجاد شده به نحو احسن استفاده کرد.

 

وی اظهار کرد: ترکیب فرهنگ و هنر در کانون‌های مساجد حائز اهمیت است، فرهنگ سبب عمق بخشیدن به فعالیت‌ها و هنر سبب جذابیت و اثرگذاری می‌شود، ترکیب این دو ویژگی سبب تمایز فعالیت‌های کانون‌ها در مساجد شده است.

 

امیریان بابیان اینکه کانون‌ های فرهنگی و هنری مساجد فعالیت خدمات فرهنگی زیادی را به همگان به‌ویژه قشر جوان و نوجوانان ارائه کرد، یادآور شد: با توجه به تهاجم گسترده فرهنگی و اجتماعی دشمنان و تاثیر نامطلوب آنها بر نسل جوان و نوجوان، اجرای برنامه‌های فرهنگی جذاب و متنوع برای جذب این نسل‌ها در مساجد ضروری است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فارسان اظهار کرد: مهمترین راهکار برای مقاله با آسیب‌های اجتماعی جوانان و نوجوانان جذب آنان در کانون مساجد است و باید از طرفیت کانون مساجد برای جذب جوانان و نوجوانان به مساجد و کاهش آسیب ها استفاده کرد.

 

کد خبر 1177214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha