سخاوت و مهربانی را سرمشق زندگی فردی و اجتماعی قرار دهیم

آیت الله حسینی با بیان اینکه باید نسبت به هم مهربان و رئوف باشیم، خاطرنشان کرد: باید نسبت به هم مقداری رحم داشته باشیم، به هم کمک کنیم و در مواجهه با هم سخاوت داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت الله «سید حبیب الله حسینی» در جلسه درس اخلاق که با حضور جمعی از فرماندهان سپاه، بسیج، طلاب و روحانیون در مسجد حوزه علمیه صاحب الزمان (عج) برگزار شد، گفت: انسان همواره پنج چیز را فراموش می کند و پنج چیز را دوست دارد.

 

استاد درس خارج فقه و شاگرد مرحوم آیت الله سید حسین بروجردی و یار دیرین امام و رهبری افزود: یحب الدنیا یکی از ویژگی هایی است که انسان های اهل دنیا به آن توجه دارد، دنیا را دوست دارند و به دنیا خیلی علاقه دارند اما آخرت و قیامت را فراموش می کنند.

 

وی با بیان اینکه باید نسبت به هم مهربان و رئوف باشیم، خاطرنشان کرد: باید نسبت به هم مقداری رحم داشته باشیم، به هم کمک کنیم و در مواجهه با هم سخاوت داشته باشیم.

 

آیت الله حسینی با اشاره به ساده زیستی علما گفت: اینکه دنیا را دوست داشته باشیم و مال و ثروت دنیا را دوست بداریم اما حساب و کتاب را مورد توجه قرار ندهیم در زندگی دچار مشکل خواهیم شد.

وی با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام دست دو نفر را در دنیا بوسیدند، افزود: حضرت محمد (ص) اول دست دخترش حضرت فاطمه (س) و دوم دست کارگر را بوسید، کسی که در راه تامین معیشت خانواده اش کار می کند مانند کسی است که در راه خدا جهاد می کند.

 

آیت الله حسینی در ادامه گفت: اهل دنیا قصرها را دوست دارند یعنی پول، ساختمان، ملک، مورد علاقه آنها است اما قبور را فراموش می کنند و قبر را دوست ندارند.

 

وی در ادامه تشریح ویژگی های اهل دنیا گفت: این افراد خود را دوست دارند اما مردم را دوست ندارند؛ بنابراین اولویت اول خودشان هستند و به گرفتاری و سختی دیگران توجهی ندارند.

 

استاد درس خارج فقه با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام گفت: حضرت محمد (ص) فرموده اند اگر کسی سیر بخوابد و همسایه اش گرسنه باشد و بداند که گرسنه است، این نه مسلمان است نه مومن است و نه احساس کرامت دارد.

 

وی افزود: اهل دنیا قصر، زندگی و خودشان را دوست دارند و خدا را فراموش می کنند که خداوند در شرح حال این گونه افراد می فرمایند اینها از من بری هستند و من هم از آنها بری هستم.

 

در پایان مراسم، بسته های ارزاق میان خانواده های نیازمند و تحت پوشش مسجد و حوزه علمیه حضرت صاحب الزمان (عج) و خیریه کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) این حوزه علمیه توزیع شد.

 

 

کد خبر 1177296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha