ساخت سه تصفیه خانه جدید در گیلان/ تامین منابع مالی مهم‌ترین مشکل پروژه‌ها

محبوبی ضمن اشاره به ساخت سه تصفیه خانه جدید در گیلان گفت: تامین منابع مالی مهم‌ترین مشکل این پروژه‌هاست که امیدواریم با مساعدت مجمع نمایندگان حل و فصل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «مهدی محبوبی» امروز (شنبه،۳۱ اردیبهشت) در جلسه مجمع نمایندگان استان گیلان با مدیران کل دستگاه‌های اجرایی گیلان که در محل دبیرخانه مجمع برگزار شد اظهار داشت: بازگرداندن واحدهای تولیدی و صنعتی و به اصطلاح احیاء آن‌ها از جمله برنامه‌های مهمی محسوب می‌شود که در دستور کار دولت و شرکت شهرک‌های صنعتی قرار گرفته است.

 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان تصریح کرد: با همه تلاش‌ها و اقدامات مؤثری که در سال گذشته انجام دادیم و با حمایت استانداری و سایر دستگاه‌های مسئول و متولی، ۵۴ واحد صنعتی به عرصه تولید بازگردانده شد که مطمئنا این اقدام در روند توسعه اشتغال‌ایی استان تاثیرات شگرفی را به همراه خواهد داشت.

 

محبوبی با بیان اینکه در حال حاضر و طبق آخرین گزارشات به دست آمده ۱۱۲ واحد تولیدی در سطح استان گیلان تحت تملک بانک‌ها قرار دارند اضافه کرد: با اقداماتی که انجام دادیم و با پشتیبانی دولت و سایر نهادها و دستگاه‌های مسئول توانستیم از این تعداد واحد تولیدی، نزدیک به ۳۷ واحد را از تملک بانک‌ها خارج سازیم.

 

وی در ادامه افزایش زیرساخت‌های مربوط به تصفیه‌خانه را در سطح شهرهای صنعتی گیلان برای حفاظت از محیط زیست استان و جلوگیری از آلودگی رودخانه‌ها را لازم و ضروری عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۱۰ تصفیه خانه در گیلان وجود دارد و مقرر شده امسال سه تصفیه خانه جدید هم به مرحله افتتاح و بهره‌برداری برسد. 

 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان تامین منابع مالی را مهم‌ترین مشکلی که در مسیر بهره‌برداری از تصفیه‌خانه‌های در حال احداث استان گیلان وجود دارد ذکر کرد و ضمن استمداد از مجمع نمایندگان گیلان برای نگاه ویژه به این بخش یادآور شد: بر اساس برآوردهای به عمل آمده برای تکمیل تصفیه‌خانه‌های در دست احداث گیلان تامین منابع به طور کامل برای ما مقدور نیست و این کار نیازمند مساعدت بیشتر نمایندگان مجلس است.

 

محبوبی گیلان را در ردیف سه استانی که در کشور دارای کمترین عرصه است دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مقرر شده ۵۰ هکتار زمین برای احداث بیمارستان جنرال از عرصه صنعتی گیلان کم شود این موضوع از حیث زیست محیطی محدودیت‌هایی را برای ایجاد می‌کند.

کد خبر 1177308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha