کمیته امداد فارس بزرگترین ناوگان پهپادی کمیته های امداد کشور را دارد

موصلی گفت: فارس با ۹ تیم پهپادی اجرا شده و ۱۰ تیم در حال اجرا، بزرگترین ناوگان پهپادی میان ادارات کمیته امداد استان های کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مرتضی موصلی»، امروز (شنبه 31 اردیبهشت) با اشاره به برگزاری سومین دوره آموزش خلبانی پهپادی کشاورزی در استان فارس در جمع خبرنگاران گفت: کمیته امداد فارس میزبان استان های همجوار برای برگزاری این دوره آموزشی بود.

مدیرکل کمیته امداد فارس افزود: کمیته امداد فارس در این دوره میزبان استان های خوزستان، هرمزگان، یزد اصفهان، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و کرمان بود.

وی اضافه کرد: طرح خدمات کشاورزی پهپادی در قالب یک طرح ملی توسط کمیته امداد اجرا می شود و دوره های آموزشی با هدف ارایه خدماتی مانند کاهش مصرف آب و سم، کاهش تردد ماشین آلات سنگین در مزرعه و افزایش سرعت سمپاشی مزارع و باغات و ... برگزار می شود.

موصلی اعلام کرد: آموزش های تخصص در این دوره ها توسط شرکت های معتبر بخش خصوصی و تحت نظر سازمان هواپیمایی کشوری با صدور مجوز رسمی ارایه می شود و به پذیرفته شدگان در آزمون پایان دوره، مجوز استفاده از پهپاد برای ارایه خدمات کشاورزی نیز تعلق می گیرد.

وی ادامه داد: تمام هزینه خرید پهپاد از محل تسهیلات خود اشتغالی کمیته امداد و در قالب وام در اختیار مجری طرح قرار داده می شود.

موصلی اضافه کرد: ۹۳ نفر در سومین دوره آموزش خلبانی پهپادی کشاورزی شرکت کردند و پهبادها در زمینه تصویر برداری و عکسبرداری هوایی، اطفای حریق، تغذیه در مزارع پرورش ماهی و ... کارایی موثری در حوزه کشاورزی دارند.

وی گفت: پهپادهای این دوره آموزشی دارای مخزن 10 یا ۱۸ لیتری هستند که یک هکتار زمین زراعی را ظرف ۱۵ دقیقه سمپاشی می کنند و فارس با ۹ تیم پهپادی اجرا شده و ۱۰ تیم در حال اجرا، بزرگترین ناوگان پهپادی میان ادارات کمیته امداد استان های کشور را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 1177333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha