دیدار مدیران آموزش و پرورش شهرستان ری با تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)

مدیران آموزش و پرورش شهرستان ری با حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، دیدار کردند.

 خبرگزاری شبستان،گروه قرآن و معارف،مدیران آموزش و پرورش شهرستان ری با حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، دیدار کردند.

 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در این دیدار ضمن تجلیل و پاسداشت مقام معلم، اظهار داشت: بر اساس آیات و روایات معصومین، شغل شما عزیزان، شغل انبیاء است و لحظه لحظه آن عبادت و مورد توجه خداوند قرار می گیرد؛ تلاش های مجاهدانه معلمان سبب تربیت مسئولین و مدیران آینده جامعه اسلامی خواهد بود و این عمل شما برای هدایت نسل آینده، بسیار ارزشمند است.

 

وی با اشاره به آیه "وَمَنْ أَحْيَاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعًا" افزود: آموزگاری که از نظر معنوی و علمی فردی را هدایت کند و برای مدیریت جامعه و خدمت به مردم او را آماده سازد، گویا همه مردم را احیا نموده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر، مسئله تربیت و تهذیب را در نظام آموزشی کشور مهم دانسته و تصریح کرد: در پرتو تعالیم الهی، صبر و بردباری آموزگاران و رعایت اصول تربیتی، دانش آموزان مسیر صواب را انتخاب خواهند نمود و در زمینه های علمی و فرهنگی و معرفتی و حتی در رشته های ورزشی رشد نموده و همین افراد، الگویی برای نسل جوان خواهند بود.

 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، اظهار داشت: توطئه دشمنان اسلام و انقلاب خصوصا در مورد نوجوانان و جوانان بسیار گسترده شده و مسئله تربیت و رشد فرهنگی در کشور را دچار چالش کرده است؛ لذا نگرش ما به مقوله تربیت باید با نگاه بلند مدت باشد کما اینکه در قرآن کریم، حضرت نوح(ع) 950 سال به امر ارشاد و هدایت مشغول بود و سرانجام عده قلیلی به ایشان ایمان آوردند.

 

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر، رشد علمی و تهذیب نفوس را از مهمترین اولویت های نظام آموزشی کشور برشمرده و خاطر نشان ساخت: رشد علمی و ارتقاء سطح آموزشی جوانان مورد توجه اسلام است و برای شکوفایی استعدادها و جذب این قشر تأثیرگذار، در کنار رشد علمی به مسئله مهم تهذیب نفس نیز باید به صورت ویژه پرداخته شود.

 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)،افزود: به لطف خدا کشور ما دارای معلمان متعهد و شایسته فراوانی است، و با توجه به حساسیت و اهمیت این شغل و تأکیدات رهبر معظم انقلاب در بیانات مختلفی که در خصوص آموزگاران داشته اند، باید بیش از پیش، به این قشر خدوم توجه و رسیدگی شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر با اشاره به ظرفیت فراوان اماکن مذهبی در تربیت و تهذیب نفوس در حوزه نوجوانان و جوانان اظهار داشت: توسعه فعالیت های فرهنگی و دینی، محور مشترک میان آستان و آموزش و پرورش شهرری است که امید داریم با هماهنگی و همکاری هر دو بخش، فعالیت های ارزشمند و اثرگذاری در آینده صورت پذیرفته و زمینه ساز اقدامات فرهنگی در راستای تربیت نسل جدید و ایجاد کانون های فکری و معرفتی باشد.

 

در این دیدار دکتر نوروزیان و دکتر ایمانی مدیران ناحیه 1 و 2 آموزش و پرورش شهرستان ری و دکتر اصفهانی مدیر آموزش و پرورش منطقه کهریزک، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های آموزشی و فرهنگی نواحی مختلف، بر استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) و همکاری در همه زمینه ها با تولیت آستان مقدس تأکید و اعلام آمادگی کرد.

 

 

کد خبر 1177336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha