برگزاری  کنگره ۴۰۰۰ شهید روحانی با سخنرانی رییس جمهور در قم

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از برگزاری کنگره ۴۰۰۰ شهید روحانی با سخنرانی رییس جمهور همزمان با چهارم خرداد ماه در قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، سردار رمضان شریف امروز(شنبه 31اردیبهشت) در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری کنگره ۴۰۰۰ شهید روحانی گفت: جنگ همیشه یک مقطع تعیین کننده ای برای همه کشورها ست.

 

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامیادامه داد: اگر کشوری در جنگ، بازنده باشد، مردم آن کشور سالهای متمادی احساس سرافکندگی کرده و غرور آنها زیر سئوال می رود.

 

وی دوران دفاع مقدس را مقطعی مشعشع برای ایران توصیف کرد و گفت: اهمیت این مقطع از تاریخ ایران، بدان جهت است که همه ابرقدرتها و کشورهای پیرامون ما که وابسته به آنها بودند، در این جنگ نابرابر به کمک حزب بعث آمدند اما ایران با امید و با تکیه بر مبانی دینی و رهبری امام خمینی استقامت کرد و آن مقطع تاریخی به نفع ما رقم خورد.

 

رئیس کمیته روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کنگره ملی 4000 شهید روحانی با بیان اینکه دشمن تلاش می کند، مشکلات و سختی های ما را بزرگ نشان دهد گفت: کمبودهای به جا مانده از طاغوت و نیز سختی های دفاع مقدس، شرایط را به نحوی پیش برد که نیاز بود وارد عرصه سازندگی کشور شده و توسعه و پیشرفت کشور را دنبال کنیم و و فرصت کافی برای تبلیغ و تبیین فرهنگ دفاع مقدس نباشد.

 

سرداررمضان شریف تصریح کرد: طبیعی است که پس از پایان جنگ، باید نگران فراموش شدن فرهنگ سراسر قابل احترام و امیدبخش دفاع مقدس باشیم؛ بنابراین دو کار شاخص شامل یادواره شهدا و راهیان نور در این زمینه صورت گرفت که آثار درخور داشت اما رویکرد سومی هم داشتیم و آن تولید آثار فاخر سینمایی است، که آنگونه که باید توفیقی نداشتیم.

 

وی با بیان اینکه کنگره شهدا در اکثر شهرستان ها و روستاهایی که شهید داشتند، برگزار شده است، گفت: برای همه اقشاری که در دفاع مقدس حضور داشتند، یادواره هایی به طور مستمر برگزار شدو امروز در استان مازندران در خصوص یادواره هاعملکرد بهتری را از حیث کمّی و کیفی شاهد هستیم.

 

سخنگوی سپاه پاسداران با بیان اینکه آمار شهدای روحانی در دفاع مقدس، ترور منافقین و … بالاست، تصریح کرد: در عرصه دفاع مقدس، از مجتهد تا طلبه جوان حضور داشتند و در سمت های مختلف فرمانده، خط شکن و نیروی تبلیغی در پشت جبهه مجاهدت کردند و این نشان دهنده کارکرد موسع روحانیت در عرصه های مختلف است.

 

رئیس کمیته روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کنگره ملی 4000 شهید روحانی ادامه داد: اگر امروز صهیونیست ها دستپاچه هستند و هرکاری برای کاهش منزلت روحانیت در بین افکار عمومی انجام می دهند، ناشی از ضربه ای است که از این فرهنگ خوردند و امروز شاهد استیصال آنها هستیم.

 

 

رمضان شریف  در پایان با اشاره به برنامه های کنگره ۴۰۰۰ شهید روحانی افزود: این کنگره چهارم خردادماه با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رئیسی رئیس جمهور، سردار سلامی فرمانده کل سپاه، آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه و حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه در مصلی قدس  قم برگزار می شود .

کد خبر 1177417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha