ترویج فرهنگ کتابخوانی با وجود تعدد نهادهای فرهنگی کارساز نیست/پژوهش در حوزه هویت

محمدی کیا با اشاره به ۲۷ نهاد و اداره فعال در حوزه کتابخوانی گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی با وجود تعدد نهادهای فرهنگی کارساز نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «علی محمدی کیا« روز شنبه(31 اردیبهشت) در نشست رونمایی از کتاب "فرهنگ عامیانه تیران" اظهارداشت: 27 نهاد اداری و عمومی در حوزه فرهنگی فعالیت می کنند اما کمترین اقدام در عرصه ترویج فرهنگ کتابخوانی را شاهد هستیم.

فرماندار تیران و کرون افزود: در این شهرستان انسجام و برنامه راهبردی در رفع این چالش باید ایجاد و فرهنگ مطالعه و پژوهش در این عرصه تقویت شود.

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ کتابخوانی با وجود تعدد نهادهای فرهنگی کارساز نیست و باید با توجه به نیاز جامعه و وابستگی به فضای مجازی کار تخصصی و عملیاتی صورت بگیرد.

 

محمدی کیا با بیان اینکه مطالعه به عنوان یکی از شاخص های اساسی توسعه و پیشرفت جامعه به حساب می آید، اذعان داشت: سرمایه گذاری در حوزه نشر متناسب با نیاز و ظرفیت لازم است و در این منطق باید برنامه ریزی برای جذب نویسندگان و حمایت آنان انجام شود.

 

پژوهش در حوزه هویت شهری و روستایی

 

وی با اشاره به اینکه هویت و تاریخ هر منطقه باید به نگارش در بیایید و برای نسل آینده بماند، خاطرنشان کرد: پژوهش در حوزه هویت شهری و روستایی  لازم و حقایق را ماندگار کند.

 

فرماندار تیران و کرون گفت: پژوهش مطالعاتی در حوزه شناخت هویت مناطق مختلف برای تدوین محتوا برای آیندگان باقی ضرورت دارد و اقدامی شایسته است که میراث ماندگاری از گذشته یک شهر تا قرن حاضر را به همراه دارد.

با اشاره به تاثیر فضای مجازی بر مطالعه کتاب، خاطرنشان کرد: تلاش برای تقویت  فرهنگ مطالعه  کتاب در بین نسل های جدید لازم است.

در این آیین رونمایی از کتاب فرهنگ عامیانه تیران رونمایی شد.

تاکنون دو کتاب با عنوان تیران از گذشته های دور در تیران و کرون چاپ شده و تاریخ آموزش و پرورش این شهرستان و تاریخ اجتماعی این شهر نیز به زودی منتشر می شود.

کد خبر 1177481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha