فرهنگ و سبک زندگی مردم تیران در کتاب" فرهنگ عامیانه" منتشر شد

کتاب "فرهنگ عامیانه تیران(اصفهان)" برگرفته از فرهنگ، آداب و رسوم و سبک زندگی مردم این دیار به نگارش و تدوین درآمد و منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، کتاب فرهنگ عامیانه تیران(اصفهان) در هفت فصل شامل اعیاد، جشن ها و مناسبت ها و بازی ها و آیین ها تدوین شده و نویسنده با بررسی آن ها و گردآوری اطلاعات با همکاری شهروندان در یک جلد کتاب جمع آوری کرده است.

این اطلاعات و پژوهش ها از قرون گذشته تا به امروز صورت گرفته که توانسته آداب و رسوم قدیم و تاثیرات آن بر زندگی مردم و گذر زمان را داشته باشد.

واژه هایی که در بین مردم تیران مرسوم است و معنای خاصی دارد که شاید در بخش های دیگر کشور نیز ناشناخته باشند در این پژوهش گردآوری و با ترجمه و نحوه نگارش صحیح آن به ثبت رسیده است.

آداب و رسوم خاص و تکریم مناسبت ها با آیین های جذاب از دیگر فصل های این کتاب تاریخی است که به آن پرداخته شده و نسل های جدید این آداب را تداوم ببخشند.

 

پژوهش های تیران شناسی

«حسین صابری« پژوهشگر این کتاب پیش از تدوین و چاپ این کتاب، دو نسخه دیگر پیرامون این شهر با موضوع "تیران از گذشته های دور" را نیز به نگارش درآورده و منتشر کرده است.

نویسنده این کتاب با چنین اقدامی فرهنگ قدیمی این شهر را به ثبت رسانده و فرصتی برای آیندگان ایجاد کرده که به فرهنگ قدیمی خود بیشتر بپردازند.

 

این کناب با تیراژ ۱۰۰۰ جلد به چاپ رسیده که قیمت آن ۷۵ هزار تومان می باشد.

پس از تدوین این کتاب ها مالکیت آن در اختیار مدیریت شهری قرار گفته و شهرداری با پرداخت هزینه های مربوط به آن زمینه چاپ را فراهم و از آن حمایت کرده است.

کد خبر 1177483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha