نظارت دولت بر بازار باید روزآمد و متحول شود

مدرس و کارشناس مسایل اقتصادی بر لزوم روزآمدسازی و ایجاد تحول در فرآیند نظارت دولت بر بازار تولید، توزیع و مصرف تأکید کرد.

دکتر ساجد صمدی قربانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به طرح اقتصادی اخیر دولت مبنی بر مردمی سازی یارانه ها گفت: آن چه مهم است این که دولت بر اساس سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از ظرفیت قانون هدفمندسازی یارانه ها استفاده کرده و مهم این است که این برنامه را به درستی اجرا کند.

 

مدرس و کارشناس مسایل اقتصادی افزود: در این میان مساله کلیدی بحث نظارت است و مهم نیز بحث روزآمدسازی شیوه های نظارت بر بازار است که مساله بسیار مهمی است.

 

وی با تأکید بر لزوم تحول در این رابطه گفت: در خصوص نظارت بر بازار، با این مکانیسم فعلی که سنتی و ناقص است نمی توانیم به اهداف موردنظر دست یابیم و لذا باید به سمت شیوه های روزآمد نظارت بر بازار تولید، توزیع و مصرف برویم که خودش البته مستلزم فراهم سازی زیرساخت های لازم از سوی دولت است.


این کارشناس اقتصادی همچنین خاطرنشان کرد: در واقع این ظرفیت باید به درستی مورد توجه قرار گیرد تا با روزآمد کردن ساز و کار نظارت بر بازار شرایطی فراهم شود که شاهد التهاب در بازار نباشیم و این گونه نباشد که اگر یارانه ها اصلاح شده و مثل شرایط فعلی، قیمت مرغ و تخم مرغ و ماکارونی و ... تغییر کرد، سایر کالاهایی که ارتباطی با این ها هم ندارد بدون دلیل موجه افزایش قیمت داشته باشند.

 

کد خبر 1177547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha