احداث ۲۰ کتابخانه در خراسان جنوبی/ ماژان تنها شهر فاقد کتابخانه است

حاجی با بیان اینکه بحث احداث ۲۰ کتابخانه در خراسان جنوبی در دستور کار قرار دارد، گفت: از این تعداد در صورت تامین اعتبار ۲ کتابخانه امیرآباد بیرجند و فاز اول کتابخانه مرکزی شهرستان فردوس طی سال جاری افتتاح خواهند شد.

«محمود حاجی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: در حال حاضر بحث احداث 20 کتابخانه در تمام شهرستان های خراسان جنوبی به جز شهرستان خوسف در دستور کار قرار دارد که 10 تا 90 درصد پیشرفت دارند.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: هر یک از کتابخانه های امیرآباد بیرجند و فردوس، برای تکمیل،‌ نیازمند ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار هستند که در صورت تامین اعتبار،‌در سال جاری افتتاح می شوند.

 

وی به کتابخانه روستای نوغاب اشاره کرد و گفت: این کتابخانه که با کمک بنیاد علوی ساخته شده است، طی دو ماه آینده افتتاح می شود و در حال حاضر در مرحله تامین تجهیزات و جذب نیروی انسانی قرار دارد.

 

به گفته وی، یکی از اهالی روستا به عنوان متصدی کتابخانه جذب خواهد شد و بیش از پنج هزار نفر از خدمات این کتابخانه بهره مند می شوند.

 

حاجی با اشاره به اینکه فاز دوم توسعه کتابخانه سعیدی بیرجند آماده بهره برداری است، ادامه داد: این پروژه بالای 95 درصد پیشرفت داشته است و برای افتتاح به اعتباری بالغ بر 200 میلیون تومان نیازمند است و در صورت تامین اعتبار امسال به بهره برداری می رسد.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی بیان کرد: شهر ماژان تنها شهری در استان خراسان جنوبی است که به دلیل تازه تاسیس بودن فاقد کتابخانه است و طرح توسعه آن در دستور کار قرار گرفته است و برای احداث با بنیاد علوی رایزینی داشته ایم.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر 83 کتابخانه فعال در استان وجود دارد، گفت: از این تعداد 11 باب کتابخانه مشارکتی و 72 باب کتابخانه متعلق به نهاد کتابخانه ها است و در حال حاضر 33 هزار و 500 نفر عضو فعال کتابخانه های نهادی استان هستند.

کد خبر 1177561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha