کاهش ۱۱ پله ای قیمت گوشت/ بازار مواد پروتئینی در خراسان جنوبی آرام است

زجاجی گفت: در حال حاضر بازار خرید و فروش گوشت قرمز و سفید در خراسان جنوبی آرام و مشتریان گوشت را به قیمت کمتر از مصوب به مشتریان عرضه می کنند.

«سید غلامرضا زجاجی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار کرد: بازار گوشت قرمز و گوشت سفید در خراسان جنوبی آرام است و عرضه کننده ها برای مشتریان تور پهن کرده اند.

 

رئیس اتحادیه مواد پروتئینی شهرستان بیرجند با بیان اینکه هم اکنون قدرت خرید مردم کم شده است، گفت: فروشندگان مرغ در حال حاضر قیمت مرغ را 11 هزار تومان کمتر از قیمت مصوب می فروشند.

 

زجاجی گفت: از آغاز طرح مردمی سازی یارانه ها قیمت مرغ 59 هزار و 800 تومان اعلام شد اما به دلیل نبود مشتری، هم اکنون قیمت مرغ در استان به 48 هزار و 600 تومان کاهش یافته است.

 

زجاجی در ادامه گذری به بازار گوشت قرمز انداخت و ادامه داد: تقاضا برای گوشت قرمز هم در خراسان جنوبی کم است چراکه قدرت خرید مردم کم شده و مردم حتما از قبل ذخیره هم کرده اند.

 

وی از ضربه به دامداران به دنبال این کاهش تقاضا خبر داد و افزود: طبق اعلامیه ای مازاد مرغِ مرغداری ها را دولت مقرر شده تا خریداری و بعد از منجمد دپو کند و این بخش مصوب ضرر نخواهند شد اما مرغ فروشی ها و دامداران ضرر خواهند کرد.

 

رئیس اتحادیه مواد پروتئینی شهرستان بیرجند با بیان اینکه قیمت هر کیلو گوشت قرمز سر ران و لاشه 175 تا 170 هزار تومان است، گفت: اما فروشندگان گوشت قرمز را هم در مرکز استان به قیمت کمتری به مشتریان می فروختند و روند کاهشی قیمت ها به دلیل نبود تقاضا ادامه دارد.

 

زجاجی در ادامه با بیان اینکه روزانه بین 100 تا 150 تن گوشت در خراسان جنوبی تولید می شود، ادامه داد: مازاد نیاز به سیستان و بلوچستان و کرمان صادر می شود.

 

وی بیان کرد: تا زمانی که قدرت خرید مردم کم باشد اوضاع همینگونه خواهد بود چراکه بازار؛ بستگی به عرضه و تقاضا دارد، هر چه تقاضا زیاد تر باشد عرضه هم بیشتر و تولید رونق می گیرد.

کد خبر 1177571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha