تصویب تاسیس پردیس بین‌الملل دانشگاه تربیت مدرس اروند در نشست با رئیس‌جمهور

اقبالی از تصویب تاسیس پردیس بین الملل دانشگاه تربیت مدرس طی پنجاه و نهمین نشست هیات امنای این دانشگاه با رئیس جمهور خبر داد.

«ناصر اقبالی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، از تصویب تاسیس پردیس بین الملل دانشگاه تربیت مدرس طی پنجاه و نهمین نشست هیات امنای این دانشگاه با رئیس جمهور خبر داد و اظهار کرد: با حمایت‌های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، طرح تاسیس پردیس بین‌الملل دانشگاه تربیت مدرس در این منطقه طی پنجاه و نهمین نشست هیات امنای این دانشگاه که با رئیس‌جمهور برگزار شد به‌ تصویب رسید.

 

مشاور رئیس دانشگاه و رئیس پردیس بین المللی دانشگاه تربیت مدرس منطقه آزاد اروند افزود: در این نشست آیت‌الله رئیسی به‌ عنوان رئیس شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی بر ضرورت همکاری كليه نهادها و سازمان‌های متولی در تثبیت و گسترش پردیس بین‌الملل دانشگاه تربیت مدرس در این منطقه تأکید کرد.

 

وی بابیان اینکه نخستین نشست هیات موسس پردیس بین الملل دانشگاه تربیت مدرس اروند در آذر ماه سال گذشته در دفتر مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند تشکیل شد ابراز کرد: مدیرعامل این سازمان در این بازه زمانی دستورات لازم را برای اختصاص فضای آموزشی مناسب، پیشرفت کار، تجهیز و پیگیری امور ابلاغ کرد و خوشبختانه در مدت کوتاهی این واحد آموزشی توانست مراحل تصویب را ابتدا در هيات رئيسه دانشگاه و هم اكنون نیز از رئیس جمهور، اخذ کند.

 

اقبالی اضافه کرد: دانشگاه تربیت مدرس جزو ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان است و تنها دانشگاه جامع تحصیلات تکمیلی کشور به شمار می آید که از جایگاه خاصی برخوردار است.

 

وی تاکید کرد: تاسیس این دانشگاه در منطقه آزاد اروند یک موفقیت بسیار مهمی برای این سازمان و مردم شهرستان‌های آبادان و خرمشهر، به حساب می آید.

 

مشاور رئیس دانشگاه و رئیس پردیس بین المللی دانشگاه تربیت مدرس منطقه آزاد اروند ابراز امیدواری کرد شروع و گشایش دانشگاه با سال تحصیلی جدید آغاز شود و تصریح کرد: رشته های تحصيلی كه در اولویت راه اندازی در منطقه آزاد اروند قرار گرفته‌اند شامل گروهای ‏آموزشی مدیریت، حقوق، شهر سازی و رشته‌های وابسته به پزشکی نظیر فیزیوتراپی و بهداشت، فنی و مهندسی و علوم پایه است.

 

وی ماموريت این مرکز دانشگاهی را آموزش تار دوره های پست دکترا برشمرد و اذعان کرد: مضاف بر آن نیز به دلیل بین‌المللی بودن این پردیس دانشگاهی نه تنها ارائه خدمات آموزشی و تحصیلات تکمیلی برای شهروندان داخل کشور را انجام می دهد بلكه مجوز آموزش دانشجویان خارجی به‌ ویژه از کشورهای همسایه را نیز در دستور کار قرار دارد.

 

اعضای هیات موسس پردیس بین المللی دانشگاه تربیت مدرس منطقه آزاد اروند را فرهاد دانشجو (رئیس دانشگاه)، محمدرضا اسکندری (مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند)، احسان عباس‌پور (فرماندار ویژه آبادان) و ناصر اقبالی به‌ عنوان دبیر هیات مؤسس و رئیس پردیس بین‌الملل تشکیل می دهند.

 

کد خبر 1177592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha