مراسم بزرگداشت سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) در لاهور برگزار می‌شود

مراسم بزرگداشت سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) به همت آکادمی قرآن و اهل بیت(ع) بانوان پنجاب و با مشارکت خانه فرهنگ ایران در لاهور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، خانم سکینه مهدوی، رئیس آکادمی قرآن و اهل بیت(ع) بانوان پنجاب پاکستان با جعفر روناس، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور، دیدار و گفت‌وگو کرد.

مهدوی در سخنانی، ضمن اعلام برگزاری مراسم سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) با مشارکت خانه فرهنگ ایران در لاهور گفت: آکادمی قرآن و اهل بیت(ع) در 23 نقطه از لاهور کلاس درس قرآن برگزار می‌کند و در ماه رمضان امسال امکانات اعتکاف برای 300 دانشجوی دختر را تدارک دید.

روناس، وابسته فرهنگی کشورمان در لاهور ضمن تقدیر از اقدامات مؤثر آکادمی قرآن و اهل بیت(ع) ایشان برای دین اسلام و گسترش روابط دو کشور ایران و پاکستان گفت: ایران و پاکستان در تاریخ شانه به شانه با یکدیگر پیش رفتند.

وی افزود: مقام معظم رهبری همواره افکار و اندیشه‌های علامه اقبال لاهوری را در روشنگری و هدایت دنیای اسلام ستوده‌اند و از طرف دیگر، پاکستان نیز از انقلاب اسلامی ایران تأثیرات زیادی پذیرفته است.

روناس عنوان کرد: در شرایط کنونی جهان اسلام که در معرض بحران‌های درونی و بیرونی خویش است بیش از پیش ضرورت تفکری جامع و راهگشا برای برون رفت از شرایط حاضر و اتحاد دنیای اسلام احساس می‌‎شود.

وابسته فرهنگی کشورمان در لاهور خاطرنشان کرد: تأکید مقام معظم رهبری بر تمدن‌سازی اسلامی برای رسیدن به وحدت اسلامی است و با طرح آن آرمانی بزرگ فراروی مسلمانان ترسیم می‌شود که در پرتو آن، مسائل کوچک و جزیی فراموش می‌شوند.

در ادامه این دیدار، مقرر شد مراسم بزرگداشت سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) در لاهور برگزار شود.

کد خبر 1177604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha