۷۰ درصد هیات های مذهبی در انتخابات شورای هیات های مذهبی شرکت کردند

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان گفت: ۷۰ درصد هیات های مذهبی شیروان در ششمین دوره انتخابات شورای هیات های مذهبی این شهرستان شرکت کردند.

«حجت الاسلام کاظم حریف» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: 80 هیات مذهبی شهرستان در این دوره از انتخابات شرکت کردند که برابر با 70 درصد هیات های مذهبی شهرستان مشارکت داشتند.

 

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان خاطرنشان کرد: این شهرستان 220 هیات مذهبی در سطح شهر و روستا دارد که از این تعداد 107 هیات مجوز شرکت در ششمین دوره انتخابات شورای هیات های مذهبی را داشتند.

 

حجت الاسلام حریف اضافه کرد: برای این دوره انتخابات 12 نفر از این شهرستان داوطلب شده بودند که با پایان آن 5 نفر به عنوان عضو اصلی و 3 نفر علی البدل منتخب این دوره شدند و اسامی به زودی اعلام خواهد شد.

 

وی با استناد به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هیئت‌های مذهبی محفل نیروسازی برای بدنه حرکت عظیم و پیشرو انقلاب اسلامی در سایه نظام اسلامی و تربیت شهروندان شایسته عصر تمدن اسلامی است، تصریح کرد: در واقع هیئت یک قرارگاه بزرگ جهت تربیت دینی برای نسل‌های انقلاب، آن هم به اقتضای قشر و سن و ضرورت‌هایشان است.

 

وی عنوان کرد: هیأت‌ها باید به گونه‌ای عمل کنند که بتوانند به عنوان افراد جریان ساز در بستر نظام اسلامی، هدایتگر و شکل دهنده دولت اسلامی و نیز پیش برنده تفکر برپایی تمدن نوین اسلامی باشند.

 

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان گفت: هیئت‌های مذهبی به عنوان یکی از قدیمی ترین نهادهای مردمی و اجتماعی بوده که حول محور محبت اهل بیت به خصوص امام حسین علیه السلام و تعظیم شعائر دینی در متمادی به فعالیت پرداخته است.

 

کد خبر 1177632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha