بسیاری از مشکلات کنونی جامعه فقدان فرهنگ عمومی است که باید اصلاح شود

امام جمعه ملایرگفت: بسیاری از مشکلات کنونی جامعه فقدان فرهنگ عمومی است که باید اصلاح شود .

به گزارش خبرنگار شبستان از ملایر «حجت الاسلام محمدباقر برقراری» امروز یکشنبه یکم خرداد در شورای فرهنگ عمومی شهرستان ملایر گفت: برای تحقق شعار سال باید در شورای فرهنگ عمومی بحث و تفکر شود، و اعتماد مردم به واسطه بسیاری مشکلات در سال‌های گذشته آسیب دیده و در این شورا با برنامه‌ریزی درست، باید ترمیم و اصلاح شود.

امام جمعه ملایر فرهنگ عمومی را زیرساخت تمامی برنامه‌ها و اقدامات برشمرد و افزود: بسیاری از مشکلات کنونی جامعه فقدان فرهنگ عمومی است که باید اصلاح شود.

وی با بیان اینکه فرزندآوری و جلوگیری از پیر شدن جمعیت را از تاکیدات مهم رهبری است  و همه دستگاه‌های اجرایی در این زمینه وظیفه دارندگفت: تمسّک جستن به انبیاء الهی و قرآن راهکاری مهم برای تقویت و پیاده‌سازی فرهنگ فرزند أآوری است.

حجت الاسلام برقراری تصریح کرد: امروز فرهنگ غلط فرزند کمتر، زندگی بهتر باید با تمسک به سیره و روش ائمه اطهار(ع) از بین برود و جامعه پزشکی  نیز در راستای ترویج این فرهنگ مردم رانسبت به فرزندآوری تشویق کنند.

وی مشاوره ازدواج را یکی دیگر از راهکارهای مهم در این زمینه برشمرد و گفت: در این حوزه از شخصیت‌های فرهنگی مهم در جلسات دعوت شود و اولویت‌ها، طرح‌ها و برنامه‌های مهم در حوزه فرزندآوری، جوان شدن جمعیت و ازدواج جوانان تدوین و اجرایی شود.

امام جمعه ملایر بر لزوم ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه نیز تاکید کرد و ادامه داد: چندین برنامه اثرگذار اوقات فراغت و برپایی خیمه‌های معرفت در پارک‌ها و بوستان‌ها و معابر سطح شهر، طراحی و اجرا شود تا فرهنگ عمومی این شهرستان دچار آسیب نشود.

حسین  فارسی توجه به فرهنگ را توجه به همه نیازهای اساسی مردم دانست و گفت: در این شورا به عنوان یک ظرفیت مهم، باید راهکارها و برنامه‌های راهبردی به ویژه در حوزه فرزندآوری ارائه و اجرایی شود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر با اشاره به هزینه‌کرد دو درصد از اعتبارات تملک دارایی در دستگاه‌های اجرایی برای کارهای فرهنگی، گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان موظف هستند در این زمینه برنامه‌ریزی کرده و برای اجرایی کردن مصوبات شورای فرهنگ عمومی با استفاده از این اعتبار گام برارند.

وی همچنین بر لزوم تبیین فرهنگ عمومی در مکان‌های تردد جوانان و همچنین استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای تحقق شعار سال و اجرای طرح بزرگ تحول اقتصادی دولت، تاکید کرد.

فارسی افزود: در نشست بعدی گزارش دستگاه‌های متولی و اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان در زمینه افزایش ازدواج و فرزندآوری ارائه شود.

علی اصغر فارسی  نیز گفت: در سالم‌سازی فرهنگ نیازمند شکل‌گیری اقدامات مناسب و اثرگذار و تصویب کارگروه‌هایی در شورای فرهنگ عمومی هستیم و  اجرای طرح "ایران جوان بمان" طرحی در راستای فرهنگ‌سازی برای فرزندآوری است که پنج کارگروه در این زمینه تعریف شده است.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر افزود: گفتمان‌سازی، تحکیم خانواده، تقویت و سلامت خانواده، زن و خانواده و اقدامات سلبی از جمله این کارگروه‌های زیرمجموعه این طرح است.

کد خبر 1177664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha