پوشش بیمه ای برای مادران فاقد بیمه درمانی

جیریایی با اشاره به پوشش بیمه ای برای مادران فاقد بیمه درمانی توسط بیمه سلامت، گفت: مادران باردار دیگر نگران نباشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «محمد رضا جیریایی» با اشاره به اینکه همه مادران باردار فاقد پوشش بیمه درمانی تا پایان شیردهی و همچنین فرزندان آنان تا 5 سالگی طبق مصوبه مجلس و پیش بینی که در قانون شده بدون آزمون وسع بصورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار می گیرند، گفت: مادران باردار نگران سلامتی و هزینه های درمان خود و فرزندان نباشند.

 

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی، افزود: زوجین نابارورتا سن 49 سالگی می توانند از خدمات نازایی و ناباروی سازمان بیمه سلامت ایران تا 3 دوره با پوشش بیمه ای 90درصدی استفاده کنند.

 

وی با بیان اینکه زوجینی که در سال 1400 هزینه درمانی نازایی متحمل شده باشند، با ارائه مدارک خود به اداره کل بیمه سلامت استان این هزینه ها را دریافت نمایند، ادامه داد:90 درصد از خدمات نازایی و ناباروری اعم از دارو، خدمات پاراکلینک ، IVF و سایر خدمات مرتبط با ناباروی در بخش دولتی و در بخش عمومی غیر دولتی و خصوصی بر اساس تعرفه های مصوب توسط سازمان بیمه سلامت پرداخت می شود.

 

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه متاسفانه برخی خانواده ها هستند که به دلیل افزایش هزینه های درمانی ناباروی تا به امروز موفق به فرزند آوری نشده اند، خاطر نشان کرد: امروزه با اجرای این طرح توسط سازمان بیمه سلامت ایران مشکل همه خانواده های که درگیری این موضوع هستند، مرتفع شده است.

کد خبر 1177668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha