پویانمایی تاثیرگذارترین ابزار در تعلیم و تربیت/ شرکت ۸۵ کشور در دوازدهمین جشنواره پویانمایی

علی اکبرزاده از شرکت ۸۵ کشور در دوازدهمین جشنواره بین المللی پویانمایی تهران خبر داد و گفت: ۱۲۰۰ اثر از کشورهای خارجی و ۸۰۰ اثر از کشور خودمان به این جشنواره رسیده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، مهدی علی اکبرزاده امروز یکشنبه یکم خرداد در نشست رسانه ای دوازدهمین جشنواره بین المللی پویانمایی تهران که در سالن کنفرانس مرکز آفرینش های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، گفت: امسال دوازدهمین دوسالانه جشنواره پویانمایی تهران را از 8 تا 12 خرداد برگزار می کنیم، جشنواره ای که به نوعی به جهت ارایه تولیدات شاخص در عرصه پویانمایی در جهان یکی از مهمترین و معتبرترین جشنواره ها محسوب می شود. 

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار داشت: در جشنواره پویانمایی تهران فرصتی به وجود می آید که تولیدکنندگان پویانمایی از سراسر جهان بتوانند آثار خود را در این جشنواره ارایه کنند و به نوعی با سایر تولیدکنندگان از کشورهای مختلف وارد یک عرصه رقابتی شوند که البته عرصه بیشتر گفت و گو، تعامل و تبادل تجربه است. 

وی با بیان اینکه جشنواره پویانمایی تهران با هدف ایجاد ارتباط با مخاطب و ارایه آخرین محصولات برگزار می شود، عنوان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که متولی جشنواره پویانمایی تهران است، این جشنواره را فرصتی برای تبادل تجربه می داند. همه ما می دانیم پویانمایی در دنیای کنونی نه تنها برای کودکان و نوجوانان بلکه برای بزرگترها هم ارزش و اهمیت دارد. شاید ما بزرگترها بیشترین ارتباط با کارگردان و فیلمساز در این عرصه را از طریق پویانمایی بهتر می توانیم برقرار کنیم. شاید حس کودکی درون مان این فضا را در اختیار ما قرار می دهد. 

علی اکبرزاده پویانمایی را یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین ابزارها در تعلیم و تربیت دانست و افزود: مگر تعلیم و تربیت غیر از این است که بتوانیم ارزش ها و آنچه باید به کودک و نوجوان انتقال داده شود را فراهم کنیم و این انتقال را تسهیل نماییم. پویانمایی یکی از ابزارهای مهم این انتقال است. در دنیای کنونی و در نظام های مهم تعلیم و تربیت روی پویانمایی حساب می شود و در این زمینه برنامه ریزی می کنند. کشور ما افتخار دارد که دوازدهمین دوره جشنواره پویانمایی را با این دیدگاه برگزار می کند. 

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به اینکه پویانمایی در عین حال که یک هنر است یک صنعت مهم است، تصریح کرد: در واقع پویانمایی یک هنر صنعت محسوب می شود. طبیعی است که در این وادی خیلی ها که علاقه و تخصص دارند وارد حرفه و شغل می شوند. می شود در دنیای کنونی روی پویانمایی حساب باز کرد و در این حوزه اشتغالزایی انجام داد. می شود به شکل تخصصی به حوزه پویانمایی وارد شد و به عنوان منظر جدید روز در پویانمایی شغل ایجاد کرد. کارآفرینی و اشتغالزایی در این عرصه در کل جهان جایگاه خاص دارد.

وی با اشاره به اینکه امسال از 84 کشور جهان در جشنواره پویانمایی تهران شرکت کننده داریم، اظهار داشت: با کشور خودمان تعداد کشورها به 85 کشور می رسد. بیش از 1200 اثر از 84 کشور به جشنواره ارسال شده است. از کشور خودمان نیز بیش از 800 اثر دریافت کردیم. از 1200 اثر که از کشورهای دیگر به دست ما رسید، 1100 اثر حائز شرکت در جشنواره بوده و از 800 اثری که از ایران کشور خودمان به جشنواره رسیده است، 600 اثر مورد پذیرش قرار گرفته است که به مرحله ارزیابی داوران راه یافتند.

 

کد خبر 1177692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha