از حضور کاروان «زیرسایه خورشید» در کهگیلویه و بویراحمد تا امام رضایی شدن فضای استان

هدایت خواه گفت: امسال کاروان خدام رضوی وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شده و در ۹ شهرستان استان برنامه‌های مختلف برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «ستار هدایت خواه» امروز در نشست برنامه‌ریزی پانزدهمین دوره جشن‌های سراسری مردمی و معنوی «زیر سایه خورشید» که با حضور استاندار کهگیلوییه و بویراحمد و معاون سیاسی، امنیتی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: جشن های ملی و بین المللی «زیر سایه خورشید» پانزدهمین دوره خود را پشت سر می گذارد و این جشن ها در ۱۵ کشور دیگر نیز برگزار می‌شود.

 

مسئول دفتر آستان قدس رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: این جشن ها از میلاد حضرت معصومه (س) آغاز و تا میلاد امام رضا (ع) ادامه دارد که با حضور خدام رضوی، پرچم متبرک آن حضرت در استان های مختلف حضور پیدا خواهد کرد و در این ایام کل کشور حس و بوی رضوی می گیرد.

 

وی افزود: در این سالها که خدام حضور پیدا کردند، نخستین بار است که این جلسات با حضور استاندار برگزار می شود در سال هایی که آیت الله رئیسی تولیت آستان قدس رضوی را بر عهده داشتند در برگزاری جشن ها اهتمام جدی وجود داشت.

 

هدایت خواه با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ برنامه های مختلفی در همین زمینه برگزار شد، یادآور شد: سال گذشته به مدت هفت روز این برنامه‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد و در ۱۷ نقطه استان خدام رضوی به همراه پرچم متبرک آستان قدس رضوی حضور پیدا کردند.

 

مسئول دفتر آستان قدس رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۸۷ برنامه در کل استان اجرا و ۱۵ هزار نفر به صورت مستقیم در این برنامه‌ها حضور داشتند، ادامه داد: تعداد بسیار زیادی نیز به دلیل بیماری کرونا از صدا و سیما و رسانه ها شاهد این برنامه بودند.

 

وی دیدار با خانواده شهدا، دیدار با بیماران، حضور در مراکز درمانی، حضور در جمع طلاب، حضور در زندان ها و دیدار با گروه های جهادی، اهدای حواله مصالح به زلزله‌زدگان دنا که به تعداد ۲۰۰ خانواده کمک های این چنینی شد، دیدار با مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و آزادی هشت نفر از زندانیان جرائم مالی به برکت حضور خدام آستان قدس رضوی در استان بود و اتفاق ویژه اینکه کودک چهار ساله چرامی که در کما به سر می‌برد شفا یافت.

 

هدایت خواه یادآور شد: امسال کاروان خدام رضوی به مدت ۹ روز از ۱۴ خرداد وارد استان شده و تا ۲۲ خرداد حضور دارند که در ۹ شهرستان این برنامه‌ها برگزار می‌شود و بیش از ۳۸ برنامه داریم.

 

مسئول دفتر آستان قدس رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از جمله این برنامه‌ ها دیدار با جامعه هدف بهزیستی و کمیته امداد، حضور در جمع خانواده های کم برخوردار، پاکبانان و برای نخستین بار دیدار با عشایر را خواهیم داشت.

 

وی با اشاره به اینکه جشنواره فرهنگی رضوی نیز با همکاری فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود، افزود: کاروان خدام رضوی به همراه پرچم متبرک آستان قدس در هنگام حضور در شهرها نیز در مسیر خود در روستاهای اطراف حضور پیدا خواهند کرد.

 

هدایت خواه گفت: برنامه‌ها جنبه فرهنگی و اجتماعی داشته و برای این مدت کل فضای استان امام رضایی خواهد شد.

کد خبر 1177835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha