پیکر مطهر شهید گمنام در اداره کل ورزش و جوانان مازندران خاکسپاری می شود

رنگرز از خاکسپاری پیکر مطهر یک شهید گمنام در آستانه سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در محوطه اداره کل ورزش و جوانان مازندران خبر داد و گفت: همزمان زورخانه شهدای گمنام نیز در این ادراه کل افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،‌«حسن رنگرز» امروز(یکم خرداد) در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران به مناسبت هفته فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای ایرانی اسلامی عنوان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری باید محیط ورزشی را معنوی کنید یعنی همان مکان ورزش زورخانه‌ای که ورزش را با بسم الله آغاز و با دعا تمام میکردند‌، کشور ما اینچنین کشوری است.

 

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران افزود: روز هفدهم شوال با نام روز ورزش پهلوانی برمبنای رشادت و جوانمردی توام با اخلاص امیرالمومنین (ع) در حاشیه جنگ خندق نامگذاری شد، در گود مقدس زورخانه همه ورد زبانشان ذکر مولاست و تمام تلاش این است که این ارتباط معنوی با ورزش عجین باشد.

 

رنگرز تصریح کرد: ورزش پهلوانی با ورود دین اسلام شروع به رشد و توسعه کرده و تاکیدش پرورش بعد جسمانی در کنار ابعاد روحی است، تا چالش های اخلاقی این حوزه را در مبانی اجتماعی برطرف کند که سایر رشته‌های وارداتی فاقد  این ویژگی یعنی دارا بودن فرهنگ شیعی هستند.

 

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران تاکید کرد: ورزش زورخانه‌ای میتواند به شدت در بحث اشاعه فرهنگ شیعی موثر باشد، در این حوزه پهلوان‌باشی جابر صادق زاده  با ۷ بازوی پهلوانی از پهلوان تختی هم پیشی گرفتند.

 

رنگرز ادامه داد: برادر سوادکوهی مسئولیت سرمربیگری تیم ملی را برعهده دارند، این ورزش در کشور و استان جایگاه برتری دارد شهیدان ما پهلوانانی هستند که پلاکشان مدالشان شد و امروز ورزشکاران ما آرزوی قرارگیری در مسیر شهدا را در سر می پرورانند.

 

وی یادآور شد: سال گذشته آیین تجلیل از ۲۰ ورزشکار جوانمردی که در مقابل رژیم غاصب اسرائیل حاضر نشدند را داشتیم امسال هم همزمان با میلاد امام رضا (ع) در تنکابن آیین تجلیل از رسم جوانمردی را با هدف تجلیل از ورزشکاران برگزار خواهیم کرد.

 

رنگرز گفت: روز پنجشنبه هفته جاری(۶خرداد)ساعت ۱۰ صبح اداره کل ورزش و جوانان به عنوان تنها اداره کل کشور میزبان پیکر مطهر یک شهید گمنام خواهد بود که در همان فضا زورخانه شهدای گمنام هم افتتاح خواهد شد و ما این تقارن را به فال نیک گرفتیم.

کد خبر 1177839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha