افتتاح اولین کانکس سیار معاونت بهداشت ، درمان و توانبخشی در استان سیستان و بلوچستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از افتتاح اولین کانکس سیار معاونت بهداشت ، درمان و توانبخشی کشور در استان سیستان و بلوچستان به مناسبت گرامیداشت هفته هلال خبر داد .

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت : به مناسبت گرامیداشت هفته هلال احمر و صلیب سرخ  اولین کانکس سیار بهداشت ، درمان و توانبخشی کشور  در استان سیستان و بلوچستان افتتاح شد ، 

 

وی ادامه داد : در این کانکس‌ها  خدمات ارتوپدی فنی شامل خدمات "اورتز "و" پروتز" و " کفش طبی "   که در واقع همان  اندام‌های مصنوعی و وسایل کمک حرکتی هستند ارائه می‌شود . 

 

میربهاء الدین هدف از راه اندازی این کانکس را اینگونه بیان نمود : جمعیت هلال احمر فعالیت های توانبخشی خود را در راستای ماموریتها و اهداف بشردوستانه به عموم مردم علی الخصوص اقشار کم درآمد ارائه می نماید  و در این راستا با توجه به گستردگی استان و عدم وجود مراکز مشابه در شهرستانها  ؛ راه اندازی این کانکس با حضور  متخصصین و کارشناسان ارتوپدی فنی  جهت بهره گیری مددجویان و بیماران در سراسر استان  از خدمات این مرکز را در اولویت کار خود  قرار داده است  . 

 

وی افزود : کارشناسان این جمعیت با مراجعه به شعب استان ؛ پس از غربالگری و شناسایی افراد نسبت به تهیه وسایل کمک حرکتی  ویا اندام های مصنوعی  مورد نیاز در همان مکان اقدام  می نمایند و بدین صورت مددجویان دیگر نیازی به مراجعه به مرکز استان وتحمل هزینه های گزاف را ندارند . 

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اظهار کرد: کانکس توانبخشی دارای امکانات کامل و مجهز توانبخشی (فنی ارتوپدی )  می باشد و  در اولین اقدام خود در هفته هلال احمر با استقرار در روستای منزلاب  شهرستان زاهدان خدمات توانبخشی از جمله کوکاپ دست ، پروتز زیرزانو ، سه جفت کفی ، یک جفت کفش و بریس کوتاه توسط کارشناسان حوزه توانبخشی در این روستا انجام و در اختیار مددجویان قرار گرفت . همچنین در این بین غربالگری   80 نفر از دانش آموزان  این روستا  انجام شد که پس از  معاینات مربوطه تعداد 20 نفر با اختلالات کف پا شناسایی  و خدمات درمانی مناسب فرد ارائه گردید.

کد خبر 1177855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha