کمبود زورخانه در استان مازندران/۱۵۰۰ مازندرانی در رشته پهلوانی ساماندهی شدند

طور سوادکوهی گفت: اکثر شهرهای استان مازندران فاقد زورخانه هستند و تکمیل زورخانه های بهشهر، سوادکوه و ساری نیازمند حمایت مسئولین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،‌«روح الله طور سوادکوهی» امروز(یکم خرداد) در دیدار «حسن رنگرز» مدیرکل ورزش و جوانان مازندران با  حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران به مناسبت هفته فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای ایرانی اسلامی اظهار کرد: سرمایه نام پهلوانی آزادگی است،  ورزش باستانی مورد تاکید مقام معظم رهبری است و فرمایشات ایشان امروز یک کتاب شده و این ورزش را یک تاریخ و فرهنگ میدانند.

 

رئیس هیات ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای افزود: هرچیزی که با ائمه اطهار(علیهم السلام) آمیخته شود جنسش فرق میکند زیرا با ذکر امیرالمومنان علی(ع) عجین شده، ورزشکاران و مرشدان ما در طول این ورزش در حال عبادت هستند، این ورزش در تمام دنیا تنها ورزشی است که موسیقی زنده دارد.

 

طور سوادکوهی تصریح کرد: از حکمت‌های این ورزش میتوان گفت که اگر صاحب ۷ بازوبند باشید و ۷۰ سال سابقه داشته باشید باز باید زیر دست یک طفل ۴ ساله باشید که این ورزش یک ارزش و تاریخ است.

 

وی ادامه داد: هفت بازوبند پهلوانی رکوردی تاریخی و آسمانی است که توسط جابر صادق زاده کسب شده است که نظیر ندارد و مازندران افتخار این را دارد که پهلوانی رکوردار است.

 

طور سوادکوهی تاکید کرد: مازندران در تمامی ادوار به‌عنوان یکی از سرآمدها دارای چندین ملی پوش بوده است ما از سال ۱۳۹۸، توانستیم هزار و ۵۰۰ ورزشکار سامان نیافته را ثبت کنیم اما اینکه اکثر شهرستان‌ها فاقد زورخانه هستند باید حل شود.

 

وی یادآور شد: زورخانه نکا بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تونان هزینه دربرد داشت زورخانه اداره کل در دست افتتاح داریم، زورخانه‌های بهشهر، سوادکوه و ساری با تکمیل ۵۰ درصدی نیاز به جمایت دارند.

 

طور سوادکوهی ادامه داد: شهر پهلوانی ما همچون بهشهر و جویبار فاقد زورخانه است،  این ورزش ۳ هزار و ۵۰۰ سال قدمت دارد، در تاریخ گفته شده اگر کسی یک ساعت ورزش زورخانه‌ای را تماشا کند تا ۴۸ ساعت شاداب است و ورزشکاران دچار بیماری پارکینسون نمی‌شوند ،ما آسیب جسمانی نداریم و سه نسل در کنار هم ورزش می‌کنند‌.

کد خبر 1177865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha