۶۰درصد جمعیت مازندران سه دوز واکسن کرونا را دریافت کردند

غلامی با بیان اینکه تاکنون ۶۰ درصد جمعیت دوز سوم واکسن را دریافت کردند، گفت: در حال حاضر ۱۰ شهر زرد و ۱۲ شهر دارای وضعیت آبی هستند و همه شهرهای استان از وضعیت نارنجی خارج شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،‌ «فرهاد غلامی» امروز(یکم خرداد) در جلسه شورای اداری مازندران که در سالن شماره یک استانداری برگزار شد در تشریح شرایط کرونایی استان مازندران اظهار کرد: پیک ششم این بیماری از بهمن سال گذشته شروع شد و آن زمان 18 شهر قرمز و 4 شهر نارنجی بودند و این شرایط یک ماه در استان وجود داشت.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: در حال حاضر 10 شهر زرد و 12 شهر دارای وضعیت آبی هستند و همه شهرهای استان از وضعیت نارنجی خارج شدند.

 

وی گفت: در حال حاضر تست مثبت کرونا به 5.2درصد کاهش یافته است و 96.9 درصد جمعیت بالای 12 سال استان واکسن کرونا را دریافت کردند.

 

غلامی با بیان اینکه تاکنون 60 درصد جمعیت دوز سوم واکسن را دریافت کردند، افزود: 30 درشد جمعیت 5 تا 12 سال در استان واکسن زدند ضمن اینکه همکاری خانواده ها برای تزریق این گروه سنی نسبت به گروه های دیگر کمتر است.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون شاخص بهبود کرونا در کشور و استان مازندران مثبت است، بیان کرد: پیش بینی می شود پیک جدید کرونا در اواخر مرداد و شهریور شیوع پیدا کند که اگر شیوع پیدا نکند یعنی شرایط خوبی داریم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: دوز چهارم واکسن کرونا برای افراد بالای 70 سال و افراد پرخطر تزریق می شود.

کد خبر 1177868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha