ادارات کاهش ۳۰تا ۶۰درصدی مصرف برق را در دستور کار خود قرار دهند

محمودی گفت: ادارات استان مرکزی با نزدیک شدن به فصل گرما کاهش ۳۰ تا ۶۰ درصدی مصرف انرژی برق را در دستور کار خود قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «محمود محمودی» امروز (1 خرداد) با اشاره به نزدیک شدن به فصل گرما و اهمیت صرفه جویی در مصرف انرژی گفت: ادارات باید در تابستان امسال مصرف برق خود را بین ۳۰ تا ۶۰ درصد کاهش دهند.

 

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با اشاره به اینکه براساس مصوبه هیات وزیران، كل دستگاه هاي اجرايي، بانك ها، نيرو هاي مسلح و نهادهاي عمومي غيردولتي موظف به كاهش مصرف برق درساعات اداري هستند، افزود: دستگاه های اجرایی و ادارات باید به ميزان حداقل 30 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته و درساعات غيراداري به ميزان 60 درصد مصرف جاري با اولويت خاموش نمودن روشنايي وسامانه هاي سرمايشي غيرضرور اقدام کنند.

 

وی بیان کرد: شرکت‌های توزیع برق موظف شده‌اند که بر اجرای دقیق این مصوبه نظارت کنند تا شاهد صرفه‌جویی ادارات در مصرف برق باشیم.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه خاموش کردن وسایل برقی اداری و لامپ ها پس از اتمام کار باید در دستور کار قرار گیرد، اضافه کرد: استفاده از سنسور‌های روشنایی هوشمند، استفاده از نور طبیعی در طول روز، بستن درب و پنجره‌ها هنگام استفاده از وسایل سرمایشی، رنگ آمیزی فضا با رنگ‌های روشن، استفاده از لامپ های led و smd  از جمله راهکارهای کاهش مصرف برق در ادارات است.

کد خبر 1177871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha