۳۳۵ زائر از شمال استان اصفهان اواخر خرداد به حج تمتع مشرف می شوند

رئیس اداره حج و زیارت شهرستان کاشان از اعزام۳۳۵ زائر از شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در اواخر خرداد به عربستان جهت انجام مناسک حج تمتع خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، حمیدرضا بهروزی‌فر در گفت و گو با خبرنگاران گفت: امسال ۳۳۵ زائر از شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در قالب سه کاروان جهت انجام مناسک حج تمتع، به عربستان اعزام می‌شوند.

 

رئیس اداره حج و زیارت شهرستان کاشان افزود: ۱۲ نفر شامل سه مدیر، سه معاون، سه روحانی، یک خدمه آقا، یک معین خانم کاروان و یک معین آقا در قالب عوامل کاروان، زائران کاشانی را همراهی می‌کنند.

 

بهروزی فر ادامه داد:  اعزام زائران از اواخر خرداد ماه آغاز  خواهد شد و در مدت ۲۷ لغایت ۲۸ روز به پایان می رسد و این موضوع یکی از درخواست‌های زائران به منظور کاهش سفر بوده است.

 

رئیس اداره حج و زیارت کاشان افزود: همه زائران باید حداق دو نوبت یکی از واکسن های مورد تایید عربستان (سینوفارم، آسترازنکا و اسپوتنیک) را تزریق کرده باشند و کارت دیجیتال واکسن را داشته باشند.

 

بهروزی فر با بیان اینکه از این سه کاروان، دو کاروان مدینه بعد و یک کاروان نیز مدینه قبل است، تصریح کرد: در حالی که دو سال پیش، منطقه کاشان ۹۲۰ زائر در قالب ۷ کاروان سهمیه داشت، اما امسال به کمتر از نصف کاهش یافته است.

 

وی در خصوص علت کاهش این حجم از زائر گفت:  امسال هر کشور تنها ۵۰ درصد ظرفیت امکان اعزام زائر دارد و این موضوع سبب شده تعداد زائران اعزامی ایران هم در مجموع به ۳۸ هزار نفر کاهش یابد و ازسوی دیگر محدودیت سنی زیر ۶۵ سال هم برای زائران از سوی عربستان اعمال شده است.

کد خبر 1177909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha