ضرورت تعامل شهرداری با سازمان اوقاف در راستای ارائه خدمات شهری در جهرم

اوسط گفت: تعامل شورا، شهرداری و اداره کل اوقاف و امور خیریه می تواند در ارائه خدمات شهری به ویژه حوزه های مربوط به ترافیک راهگشا باشد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «داود اوسط»، امروز (یکشنبه ۲ خرداد) در جلسه هم اندیشی با محوریت موقوفات شهر جهرم گفت: نگاه شورای شهر جهرم در دوره ششم صرفا حوزه مشکلات شهرداری نیست و نگاه شورا نسبت به مطالبات دیگر ادارات شهرستان به صورت جامع با رویکرد حل مسائل و مشکلات شهری است.

 

رئیس شورای اسلامی شهر جهرم به برنامه های مشترک میان شهرداری با سازمان اوقاف و امور خیریه شهرستان جهرم اشاره کرده و افزود:‌ باید در اجرای پروژه ها به نیت واقف هم توجه شود.

 

وی بیان کرد: برخی معابر اصلی شهر نیاز به بازگشایی دارد و در برخی موارد املاک در مسیر این بازگشایی ها جزو موقوفات هستند، بنابراین تعامل شورا، شهرداری و اداره کل اوقاف و امور خیریه می تواند در ارائه خدمات شهری به ویژه حوزه های مربوط به ترافیک راهگشا باشد.

 

اوسط همچنین به برخی باغ های موجود در برخی مناطق شهری اشاره کرد که جزو موقوفات بوده و می تواند با تعامل، در جهت رفاه عمومی شهروندان، تامین کننده قسمتی از سرانه ی فضای سبز باشد.

 

وی با اشاره به اینکه برخی از زمین ها که در تملک اداره اوقاف و امور خیریه است به نوعی در محدوده و حریم واقع شده اند و انتظار می‌رود در راستای زیبا سازی شهر نسبت به حصار کشی آن اقدام شود، عنوان کرد:‌ هم چنین زمین های موقوفه دیگری نیز وجود دارد که ظرفیت های خوبی جهت سرمایه گذاری در سطح خرد، متوسط و کلان را دارد و در همین راستا شورای شهر و شهرداری جهرم آمادگی خود را در راستای اجرایی چنین طرح هایی اعلام می کند.

 

رئیس شورای اسلامی شهر جهرم در پایان به وجود بقاع متبرکه و نقش آنان در ارتقا سطح معنوی شهری اشاره کرده و به صورت ویژه گنبد امام زاده «حسین علیه السلام» و تکمیل امور عمرانی  و محوطه سازی و تکمیل نمای ورودی امام زاده «فضل بن موسی علیه السلام» را مهم ترین خواسته مردمی برای پیگیری و اجرا دانست.

 

کد خبر 1177988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha