نشست شورای هماهنگی دهه کرامت به آشخانه رسید

نشست شورای هماهنگی دهه کرامت با محوریت برنامه ریزی جشن های مردمی زیر سایه خورشید در حضور امام جمعه شهر آشخانه در شهرستان مانه و سملقان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت‌الاسلام «محمدجواد شریعتی نژاد» امام جمعه آشخانه در نشست شورای هماهنگی دهه کرامت  که با حضور جمعی از خادمیاران حرم ملکوتی حضرت ثامن الحجج (علیه السلام) برگزار شد، با عنوان دو نکته کلی گفت: دهه کرامت علاوه بر نگاه شادی آفرینی و برگزاری جشن میلاد امام رضا (علیه السلام) فرصت بسیار ارزشمندی برای شناخت سجایای آن امام همام است.

 

وی به آیه 76 سوره (ص) و برخی از تعابیر گرانبهای آن آیه شریفه اشاره کرد و در این راستا موهبت وجود پربرکت  امام رضا (علیه السلام) و خاندان عصمت و طهارت (علیهم السلام) را نعمت هدایت و مودت جوامع خواند و بیش از پیش بر شناخت سیره ائمه اطهار علیهم السلام تاکید کرد و افزود: پویش شعر و سرود سلام فرمانده و حضور و اشتیاق کودکان و نوجوانان نشان داد که از فهم و درایت بالایی برخوردارند و لازم است این طور برنامه ها و ایجاد انس الفت ها و مودت ها نهادینه و تبیین شود.

 

امام جمعه آشخانه با مورد توجه قرار دادن برنامه های جذاب و پویا و اندیشه ای از این دست، تصریح کرد: اگر این مودت ها در جامعه نهادینه شود، موفق شده ایم.

 

 حجت‌الاسلام شریعتی نژاد، همچنین استقبال شایسته از خدام رضوی را مورد توجه و تاکید قرار داد و خواستار استقبال و مهمان نوازی شایسته از پرچمداران آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت شد.

 

«هاشم شیرازیان»، مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی هم در این نشست، دهه کرامت که شامل ایام فرخنده  میلاد حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) تا ولادت شمس طوس حضرت امام رضا (علیه السلام) در بر می گیرد را موجب برکات فراوان دانست و تبیین این روزهای ارزشمند را نیازمند برنامه ریزی ویژه دانست.

 

وی برگزاری نشست های تخصصی سبک زندگی با محوریت سیره امام رضا (علیه السلام)، توجه به مساجد و محور قرار گرفتن مسجد در برنامه های این ایام و طراحی مسابقات و برنامه های فرهنگی با حضور نوجوانان و جوانان از تجلیل از مادران شهدا و فعالان انقلاب توجه به جهاد تبیین را پیشنهاد داد.

 

«اصغر لنگری» مسئول جشن های مردمی زیر سایه خورشید در خراسان شمالی هم گفت: مردم مناطق مختلف استان از 15 تا 21 خردادماه سال جاری میزبان پرچمداران حریم امن رضوی خواهند بود، که مردم  شهرستان مانه و سملقان، سه شنبه 17 خرداد مهماندار خواهند بود.

 

رابط کانون فرهنگی هنری علامه امینی (ره) بجنورد اضافه کرد: پنج تن از خادمین حرم شریف رضوی شامل یک مبلغ، یک پرچمدار، مداح و خادم مسئول اجرای برنامه و به همراه سرپرست در قالب کاروان اعزامی خدام بارگاه امام هشتم (علیه السلام)  میهمان استان خواهند بود.

 

 

کد خبر 1178012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha