برنامه‌ریزی ۲ ساله برای ذخیره کالاهای اساسی در حال انجام است

رضایی گفت: با توجه به وضعیت امنیت غذایی و کالاهای کشاورزی در سطح جهان، در حال انجام برنامه‌ریزی ۲ ساله برای ذخیره کالاهای اساسی در کشور هستیم تا از این نظر با مشکل و کمبودی مواجه نشویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «محسن رضایی» امروز (دوشنبه 2 خرداد) با حضور در خوزستان و در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بندرامام، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وضعیت تغذیه، امنیت غذایی و کالاهای کشاورزی در سطح جهان در شرایط خاصی قرار گرفته است.

 

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور با بیان اینکه اولین زنگ خطر در این شرایط را کرونا و احتمال شیوع ویروس‌های فراگیر از 2 سال پیش به صدا درآورد افزود: دومین هشدار تغییر اقلیم و گرم شدن زمین و سومین مورد جنگ اوکراین بود.

 

وی اضافه کرد: این سه حادثه وضعیت امنیت غذایی جهان را با یک تغییر و تحولاتی مواجه کرده و اکنون کشورهای بزرگ دنیا برای این موضوع برنامه 10 ساله تدوین کردند.

 

رضایی تصریح کرد: ما نیز در کشور در قدم اول برنامه‌ریزی 2 ساله‌ای در حال انجام داریم تا ملت ما از نظر تغذیه چه در تولید داخلی و چه کالاهای اساسی و محصولات کشاورزی مشکلی نداشته باشند.

 

وی بندر امام را از مهمترین و مؤثرترین نقاط بندری کشور دانست و ابراز کرد: این بندر دارای ظرفیت بالایی است و در طول سال می‌تواند 70 میلیون تن کالای صادراتی و وارداتی داشته باشد.

 

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور عنوان کرد: سال گذشته 48 میلیون تن کالا در این بندر مبادله، تخلیه و بارگیری شده و از ابتدای سال جاری نیز تاکنون 2 میلیون و 600 هزار تن کالا وارد و 2 میلیون و 400 هزار تن کالا خارج شده است.

 

وی با اشاره به اینکه حدود سه میلیون تن کالا در انبارها و سیلوها وجود دارد ولی ما به این میزان اکتفا نمی‌کنیم ادامه داد: قبلا برنامه‌ریزی ما به صورت سالانه بود اما اکنون با توجه به اوضاع کالاهای کشاورزی در سطح دنیا، حداقل باید برنامه‌ریزی‌ها به صورت 2 ساله باشد و از سال آینده به فکر برنامه 10 ساله باشیم تا ملت ما نگرانی برای غذا نداشته باشند.

 

رضایی تجهیزات و اسکله‌های بندر امام را مطلوب ارزیابی کرد و یاد آور شد: وضعیت برخی کالاها در این بندر بسیار خوب است و بالای 100 درصد پیشرفت داشته و در برخی کالاها کمبودهایی داریم که امروز در این سفر بررسی می‌کنیم تا سرعت بیشتری داده شود.

 

وی خاطر نشان کرد: در بُعد خرید هم در طول ماه گذشته حداقل سه میلیارد دلار خرید انجام شده و کالاها در حال ورود است و برنامه‌ریزی برای ماه آینده نیز در دستور کار است.

 

«محسن رضایی» معاون اقتصادی رئیس جمهور صبح امروز (دوشنبه 2 خرداد) از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید سلیمانی اهواز وارد خوزستان شد. حضور در بندرامام خمینی(ره)، جلسه ستاد تنظیم بازار، بازدید از نیشکر فارابی و جلسه با مدیران شرکت‌های فولادی استان از جمله برنامه‌های سفر یک‌روزه محسن رضایی به خوزستان است.

 

کد خبر 1178037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha