جهش چند ۱۰ برابری محرومیت زدایی در کشور در دستور کار مشترک بسیج و دولت

سردار زهرایی با بیان اینکه نسبت به سال های گذشته جهش چند ۱۰ برابری محرومیت زدایی در کشور در دستور کار مشترک بسیج و دولت قرار دارد گفت: طرح جامع محرومیت زدایی مردم پایه را به رئیس جمهور ارائه داده ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «سردار محمد زهرایی» امروز (دوشنبه ۲ خرداد) در حاشیه برگزاری سومین اجلاس مجمع جهادگران کشور که با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفان و گروه های جهادی در اردوگاه شهید باکری خرمشهر برگزار شد اظهار کرد: جهادگران و گروه های جهادی سراسر کشور به این نتیجه رسیده اند که برای اثربخشی و انسجام بیشتر باید یک شبکه ارتباطی را با یکدیگر داشته باشند.

 

مسئول بسیج سازندگی کشور افزود: هدف از برقراری این ارتباط میان گروه های جهادی بازسازی بهتر، صیانت، هدایت یکدیگر، مطالبه صحیح و هدفمندتر عمل کردن در خدمت رسانی است.

 

وی با بیان اینکه به این دلیل شورای مجامع شهرستانی و استانی شکل گرفت تصریح کرد: در ۵۴۳ شهرستان با حضور گروه های جهادی رای گیری انجام شده و این اقدام نظام نامه ای دارد و مجمع جهادی استان ها با حضور روسای شورای شهرستانی انتخابات را برگزار کردند.

 

سردار زهرایی به سالروز فتح خرمشهر اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری این اجلاس در خرمشهر به منظور این است که جهادگران این ندا، پیغام و صدا را برسانند که نسل دوم انقلاب خرمشهرهای جدید را فتح خواهند کرد.

 

وی با اشاره به برگزاری انتخابات سومین اجلاسیه جهادگران کشور در خرمشهر اضافه کرد: کاندیداهای معرفی شده مجمع جهادی کشور با حضور روسای هیات های جهادی و هیات رئیسه ها که حق رای دارند هفت نفر را به عنوان هیات رئیسه مجمع عالی جهادی کشور انتخاب خواهند کرد؛ در کنار این انتخابات نیز ۱۲ نفر به عنوان هیات رئیسه کارگروه های جهادی مجمع انتخاب می شوند.

 

مسئول بسیج سازندگی کشور ابراز کرد: جلسات مجمع با هیات رئیسه و کارگروه مجمع جهادگران کشور در مجموع با حضور حدود ۲۰ نفر برگزار می شود.

 

وی بیان کرد: کارهای فرهنگی مانند حضور در یادمان شلمچه، گعده های میان گروه های جهادی، ارتباط گروه ها و کارگروه های جهادی و چگونگی نقش آفرینی در دولت مردمی از دیگر فعالیت های گروه های جهادی است.

 

سردار زهرایی با بیان اینکه با روی کار آمدن دولت سیزدهم طرح جامع محرومیت زدایی مردم پایه را خدمت رئیس جمهور ارائه داده ایم اذعان کرد: در یک بخش از این طرح مسائل عمرانی روستاها و حاشیه شهرها و در بخشی دیگر نیز اقتصاد مقاومتی پیش بینی شده که تاکنون همانند آب شرب به نتیجه رسیده است.

 

وی از انعقاد قرارداد فعالیت گروه های جهادی در این طرح برای هفت هزار و ۱۳۸ روستا خبر داد و عنوان کرد: همچنین ۴۰ هزار مسکن محروم روستایی، ۲۰ جالیز، استخر و قنات برای ۵ هزار و ۵۰۰ روستا در حال عقد قرارداد است، ۶۰ محله حاشیه شهر دارای آسیب های اجتماعی، ۵۰ هزار پنل خورشیدی (نیروگاه های کوچک خورشیدی خانگی) به نتیجه رسیده است و به بسیج واگذار شد.

 

مسئول بسیج سازندگی کشور یاد آور شد: خوشبختانه نسبت سال های گذشته جهش چند ۱۰ برابری محرومیت زدایی در دستور کار مشترک بسیج و دولت قرار دارد و ما این وظیفه و خدمت به محرومین را که نعمت است به جهادگران عرضه کرده ایم.

 

کد خبر 1178087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha