فعال بحرینی: مافیای پزشکی در زندان‌های آل خلیفه فاقد اصول برخورد با بیماران زندانی هستند

سید علی علوی هاشم، زندانی دربند آل خلیفه گفت: مافیای پزشکی در زندان های بحرین فاقد ساده ترین قوانین برای برخورد با بیماران هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از البحرین الیوم، سید علی علوی هاشم، فعال بحرینی و زندانی عقیدتی، کادر پزشکی زندان جَوّ در بحرین را «مافیای پزشکی» دانست که فاقد قوانین و اصول برخورد با بیماران هستند.

وی در نوار صوتی که از زندان منتشر شده است، نسبت به رفتار پزشکان با بیماران زندانی انتقاد کرد و گفت: این پزشکان با بی تفاوتی و اهانت به بیماران رفتار می کنند. این رفتار سخت‌تر از شلاق جلادان است.

 

حقوق دانان و ناظران نسبت به اظهارات علوی اعلام کردند که این اظهارات مدرکی برای نهادهای بین المللی مرتبط با پرونده حقوق بشر در بحرین و صلیب بین المللی امداد است. مقامات آل خلیفه اغلب ادعا می کنند که مراقبت های لازم برای زندانیان ارایه می شود، اما گزارش های حقوق مستند داخل زندان جَوّ تاکید می کند که زندانیان از مراقبت های لازم پزشکی محروم هستند.

 

عبدالجلیل السنکیس، از جمله زندانیان محروم از ساده ترین حقوق انسانی در زندان های آل خلیفه است. به طوری که مقامات آل خلیفه از دادن عصای زیر بغل به وی امتناع کردند. به طوری که «برپان دولی» وکیل بین المللی نمی توانست از  خارج وی را حمایت کند.

 

 

کد خبر 1178101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha