ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می تواند مشکلات را از بین ببرد

حجت الاسلام منصوریان گفت:ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌تواند مشکلات را از بین ببرد زیرا ایثار و گذشت است که آمار طلاق را پایین و دعواهای خیابانی را کم‌ می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت‌الاسلام «حسن منصوریان» در چهلمین و ششمین نشست کمیسیون فرهنگی مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران اظهار کرد: مشهد شهری استراتژیک و مرکز مراوده کشورهای شرقی است، از نظر فرهنگی نیز نقطه طمع دشمنان است و تکفیری‌ها و غیرشیعیان به دنبال سقوط جامعه تشیّع هستند.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد افرود: متاسفانه رسانه‌ها کم‌لطفی و بی مهری می‌کنند و مشهد را شهری خودخواسته، بسته و گرفته معرفی می‌کنند، به همین دلیل هم بین این تلاطم‌ها باید حال خوب داشته باشیم.

 

وی بیان کرد: خوب بودن اقتضای مشهد است و باید با هویت رضوی تناسب داشته باشد. قدمت مشهد از نیشابور کمتر است اما به برکت حرم مطهر رضوی یکی از کلان‌شهرهای ایران به حساب می‌آید.

 

حجت الاسلام منصوریان ضمن اشاره به اینکه فقط امام رضا (ع) شهروند است و بقیه خادم، زائر یا مجاور هستند، تصریح کرد: تمام مسائل اسناد فرادستی ما و فرهنگ شهرنشینی را مطابق با این نگاه بازبینی کرده‌ایم و به این نتیجه رسیدیم که به جای حقوق شهروندی و شهرنشینی به فرهنگ اخلاق اجتماعی توجه و این مساله را ابلاغ و حاکم کردیم.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد اضافه کرد: ما از پیوست فرهنگی به الزام فرهنگی رسیده‌ایم و شورای اجتماعی محله را به عنوان پارلمان کوچک ایجاد کردیم تا مردم را در اداره شهر دخیل کنیم.

 

وی گفت: شهری که ۹ هزار معتاد دارد، درصد طلاق ۴۰ درصد و میانگین زندگی متاهلی هشت سال و ۲ ماه است، شهری است که حالش خوب نیست و ما باید ضمن تمرکز بر مسائل اجتماعی به دنبال نسخه شفابخش هم باشیم.

 

حجت الاسلام منصوریان اظهار کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌تواند مشکلات را از بین ببرد زیرا ایثار و گذشت است که آمار طلاق را پایین و دعواهای خیابانی را کم‌ می‌کند.

کد خبر 1178108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha