شرکت نوجوانان حافظ قرآن موسسه «بیت الاحزان» در آزمون سراسری کارشناسی ارشد

یاراحمدی گفت: حافظان ۱۳ ساله قرآن کریم از موسسه «بیت الاحزان» با شرکت در آزمون سراسری کارشناسی ارشد، رکورد کم سن و سال ترین داوطلبان نی ریز را به خود اختصاص دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «فرشته یاراحمدی»، امروز (دوشنبه 2 خرداد) با اشاره به رقابت حافظان نوجوان «بیت الاحزان» در کنکور کارشناسی ارشد گفت: کوثر امین، زینب سادات امیری و معصومه حسینی، حافظان 13 ساله قرآن کریم از موسسه «بیت الاحزان» با شرکت در آزمون سراسری کارشناسی ارشد، رکورد کم سن و سال ترین داوطلبان نی ریز را به خود اختصاص دادند.

مدیر مجموعه آموزشی «حفظ قرآن حضرت زینب (س)» ادامه داد: این حافظان نوجوان که در کنکور کارشناسی ارشد شرکت  کرده اند، می توانند با قبولی در این آزمون بدون طی دوره دبیرستان موفق به دریافت مدرک لیسانس علوم قرآن و حدیث شوند که یک موقعیت طلایی است.

وی اضافه کرد: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی این فرصت برای حافظان کل قرآن فراهم شده است که  بدون داشتن مدرک تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی در کنکور سراسری شرکت کنند و در صورت قبولی، بدون حضور در دانشگاه در آزمون کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث شرکت کرده و در صورت رسیدن به حد نصاب لازم، مدرک کارشناسی علوم قرآن و حدیث دریافت کنند.

یاراحمدی تاکید کرد: هر حافظ کل قرآن کریم فرصت دارد پس از حفظ قرآن با حضور یک ساله در دانشسرای «باقرالعلوم (ع)» و تحصیل دروس کارشناسی علوم قرآن و حدیث، مدرک کارشناسی خود را دریافت کند که مورد تایید وزارت علوم بوده و از ارزش استخدامی نیز برخوردار است.

وی ادامه داد: سال گذشته «مریم رضایی»، یکی از قرآن آموزان این مرکز از این طریق مدرک کارشناسی علوم قرآن و حدیث خود را دریافت کرد و اکنون با 15 سال سن در مقطع کارشناسی ارشد رشته علوم قرآن و حدیث دانشگاه شیراز مشغول تحصیل است.

یاراحمدی اعلام کرد: در حال حاضر ثبت نام مرکز شبانه روزی حفظ کل قرآن کریم «حضرت زینب کبری (س)» در حال انجام بوده و علاقمندان برای آگاهی از شرایط و ثبت نام در این مرکز می توانند به پایگاه اطلاع رسانی beytolahzan.ir مراجعه کنند.

کد خبر 1178149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha