جایگاه آموزش خانواده در مدرسه باید تقویت شود

نماینده ولی فقیه کردستان گفت: انجمن اولیا و مربیان برای خانواده‌ها فعالیت آموزشی برگزار و جایگاه آموزش خانواده را در مدرسه تقویت کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان؛ حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه کردستان در جلسه همکاری حوزه و آموزش و پرورش که صبح روز دوشنبه دوم خرداد ماه در دفتر نماینده ولی فقیه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: پیامبر مکرم اسلام می‌فرمایند چهار مولفه آدم را شاخص می‌کند که این چهار مولفه علم، ادب، عفت و پاکدامنی و امانتداری است.

 

 

وی با تاکید بر اینکه این مولفه‌ها باید در معلمان وجود داشته باشد تا به دانش‌آموزان منتقل شود، افزود: مدارس دارای سه رکن است که شامل فرهنگیان، خانواده و دانش‌آموزان است و باید انجمن اولیا و مربیان برای خانواده‌ها فعالیت آموزشی برگزار کنند و جایگاه آموزش خانواده را در مدرسه تقویت کنند.

 

 

نماینده ولی فقیه کردستان یادآور شد: آموزش و پرورش نیاز به همراهی حوزه علمیه دارد تا از بحث فرهنگی استفاده ببرد بنابراین باید همکاری‌ها با برنامه‌ریزی و تخصصی پیش برود تا شاهد خروجی آن باشیم.

 

 

حجت‌الاسلام پورذهبی عنوان کرد: جذب ماموستایان و روحانیون، معلمان و غیره در آموزش و پرورش نیاز به آزمون براساس قوانین دارد که باید قانونمند انجام شود.

 

 

وی تصریح کرد: براساس فرموده مقام معظم رهبری داشتن برنامه و اقدام به انجام برنامه خوب است اما اثربخشی مهمتر است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

 

نماینده ولی فقیه کردستان اعلام کرد: تغییر رسته توسط معلمان در مدارس درست نیست و معلمی که بعنوان معارف جذب شده باید در همان رسته فعالیت کند.

 

 

حجت‌الاسلام پورذهبی خواستار توجه ویژه به دانشگاه فرهنگیان شد و گفت: دانشگاه فرهنگیان سرچشمه آموزش فرهنگیان است و اکنون دو هزار معلم در دانشگاه فرهنگیان آموزش می‌بینند باید با دلسوزی تربیت شوند تا در جامعه موثر واقع شوند.

کد خبر 1178150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha