اعزام حجاج از پایان خردادماه از اصفهان

حجاج بیت الله الحرام از پایان خردادماه امسال برای مناسک حج تمتع از فرودگاه شهید بهشتی اصفهان عازم مکه می شوند.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: پس از گذشت 2 سال شرایط سخت کرونایی، امسال اعزام حجاج برای انجام مناسک حج تمتع در ماه های ذی الحجه و ذی القعده انجام و مناسک بر اساس برنامه پیش خواهد رفت.

اعزام حجاج ا زروزهای پایانی خردادماه در سراسر کشور آغاز و استان اصفهان یکی از مناطق مهم در اعزام حاجیان است که افراد واجد شرایط ساکن استان های اصفهان و چهارمحال و بختیاری از فرودگاه بین المللی شهید بهشتی راهی سرزمین وحی می شوند.

 

مدیرکل فرودگاه های استان اصفهان با بیان اینکه امسال بیش از چهارهزار و 400 نفر اعزام خواهند شد، تصریح کرد: این افراد از استان های اصفهان و چهارمحال و بختیاری هستند.

«حسن امجدی« افزود: فرآیند اعزام حجاج از 26 خردادماه در اصفهان آغاز و و دوم تیرماه به صورت روزانه از محل باند پروازهای بین المللی فرودگاه شهید بهشتی انجام خواهد شد.

 

وی تعداد کاروان اعزامی را 31 مورد بیان کرد و اذعان داشت: شرکت هواپیمایی ایران ایر این پروازها را انجام می دهد که بر ضرورت تردد به موقع و رفت و آمدها تاکید شده است.

امجدی یادآورشد: 9 کاروان مدینه دوم هستند و فرودگاه مکه محل مقصد آنان در رفت خواهد بود و مابقی فرودگاه جده پیش بینی شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: بازگشت حجاج از روزهای پایانی تیرماه انجام و تا پیش از هفتم مردادماه این کار به پایان می رسد.

 

اعزام افراد با سن کمتر از 65 سال

 

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان با اشاره به دستورالعمل های ابلاغی برای اعزام حجاج گفت: امسال افراد ثبت نامی تا سال 99 که کمتر از سن 65 سال دارند به مناسک حج مشرف می شوند.

«علیرضا صادقی« افزود: افراد واجد شرایط باید 2 دوز واکسن بین المللی را تزریق و هنگام اعزام نیز آزمایش کرونا انجام و مبتلا به این بیماری نباشند.

وی ادامه داد: فرآیند آموزش و تمهیدات لازم برای حجاج صورت گرفته و بزودی این امر انجام خواهد شد و افراد دارای بالای 65 سال نیز در سال آینده در اولویت قرار می گیرند.

 

کد خبر 1178169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha