احیای حقوق عامه از تکالیف دستگاه قضا است

فولیان گفت: احیای حقوق عامه یکی از تکالیف دستگاه قضاست که به عنوان یکی از برنامه های ۱۵ گانه به دادگستری ها ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «علی فولیان» در اولین جلسه کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه که امروز (دوشنبه ۲ خرداد) در سالن جلسات دادگستری قزوین برگزار شد، بیان کرد: احیای حقوق عامه یکی از تکالیف دستگاه قضاست که با توجه به اهمیت آن توسط ریاست قوه قضائیه و به عنوان یکی از برنامه های ۱۵ گانه به دادگستری ها ابلاغ شد.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین ادامه داد: در کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه، نهادهای فعال در حوزه امنیتی، رسانه ای و نظامی برای حفظ و صیانت از حقوق عامه حضور دارند.

 

وی عنوان کرد: این کارگروه طی سال گذشته جلسات مختلفی را برگزار کرده و فعالیت های مختلفی نظیر نظارت بر معادن، صیانت از باغستان سنتی قزوین، نظارت بر بازار بهداشت و سلامت عمومی و غیره در سطح استان داشته است.

 

فولیان در خصوص آلودگی نیروگاه شهید رجایی یادآور شد: بحث نیروگاه شهید رجایی یکی از موضوعات مورد توجه است به طوری که در جلساتی که ماهانه برگزار می شود این مهم رصد و بررسی می شود و تا پایان خرداد باید مصرف مازوت نیروگاه به یک دوم کاهش یابد.

 

در ادامه دادستان قزوین اظهار کرد: فعالیت این کارگروه اثرات بسیار خوب و مفیدی در استان و کشور داشته و باید بکوشیم به اهدافی که برای این کارگروه دیده شده نزدیک تر شویم.

 

«محمد قاسمی» افزود: خوشبختانه سطح آگاهی های عمومی مردم در حوزه حقوقی افزایش یافته و دستگاه قضایی هم اطلاع رسانی لازم را در این خصوص داشته است و این مهم سبب شده تا حقوق عامه کمتر تضییع شود.

 

وی در پایان با اشاره به نیروگاه شهید رجایی و آلودگی هوا خاطر نشان کرد: سلامت مردم بسیار مهم و حائز اهمیت است و حاکمیت هم وظیفه تأمین سلامتی مردم را برعهده دارد بنابراین در خصوص نیروگاه شهید رجایی باید برای تأمین سوخت تدبیر شود.

 

کد خبر 1178197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha