ساخت ۲ هزار واحد مسکونی برای محرومان استان زنجان

بیات منش سهم استان زنجان در نهضت ملی مسکن را ساخت ۷۰ هزار واحد در چهار سال خواند و گفت : ۲ هزار واحد مسکونی نیز برای محرومان پیش بینی شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اسناد بالا دستی برای توسعه شهر مسیر خوبی طی نشده و در مجموعه گردشگری گاوازنگ و ائل داغی و اقدامات انجام شده، خط حریم زنجان از وسط آن عبور می کرده و آنجائکه این حریم موجب می شد مدیریت شهری در این محدوده اعمال نمی شد و مدیریت به سازمان همیاری منتقل می شود.

 


مسعود بیات منش افزود: زمین هایی که وارد محدوده شود باید به مالکیت راه و شهرسازی درآید و چون خارج از اراضی است مالکیت با منابع طبیعی و مدیریت با همیاری است. به همین منظور در طرح جامع سال گذسته حریم زنجان به پشت کوه های سنبله و پیست دوچرخه سواری منتقل شود تا تحت نظارت مدیریت شهری قرار گیرد تا برای کل منطقه کاوزانگ طرح ها و مصوبات لازم را داشته باشند.

 


وی در خصوص طرح اقدام ملی مسکن در استان زنجان نیز گفت: تعداد مسکن های ابلاغ شده طبق قانون مصوب 86 طرح اقدام مسکن در حدود 400 هزار واحد بود و از آنجائیکه در استان زنجان متقاضی مسکن زیاد بود در این طرح شرکت کننده زیاد شد و تکلیفی بر عهده ما بود که به متقاضیان پاسخگو باشیم از اینرو برای 16 هزار نفر تامین زمین کردیم که این اقدام با استقرار دولت سیزدهم و قانون جهش تولید مسکن مقارن شد.

 

 

 
این مسئول با اشاره به قانون جهش مسکن و ضرورت ساخت 4 میلیون مسکن در چهار سال در کشور گفت: سهم ابلاغی برای ساخت مسون از محل طرح جهش مسکن 70 هزار واحد در چهار سال بود.

 


بیات منش با یادآوری اینکه 20 هزار واحد از این تعداد سهم بخش روستایی است، افزود: به همین منظور سالانه 5 هزار واحد توسط بنیاد مسکن از طریق تسهیلاتی که در اختیار مردم قرار می دهد، ساخته خواهد شد.

 

 


به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، 12 هزار واحد مسکونی از سهم 70 هزار واحدی نیز سالانه 3 هزار برای بخش خود مالکی و بخش فرسوده برای 21 شهر اختصاص داده شده است.

 


مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان ادامه داد: 38 هزار واحد باقی مانده نیز  سهم راه و شهرسازی است که تاکنون برای 17 هزار واحد تامین زمین اتفاق افتاده است.

 


وی افزود: برای 15 هزار واحد مسکونی ثبت نام متقاضیان انجام شده و برای 1200 واحد نیز تفاهم نامه ای با نیروهای مسلح و آموزش و پرورش شده است.

 


مدیرکل راه و شهر سازی استان زنجان ادامه داد: در مجموع 97 هزار نفر در سامانه مسکن ثبت نام کردند و از این تعداد 57 هزار نفر واجد شرایط اولیه هستند.

 

 

بیات منش با یارآوری اینکه در این سامانه سابقه سکونت متقاضیان مورد بررسی قرار نمی گیرد، افزود: پالایش این مولفه توسط نیروهای اداری انجام می شود.

 


وی با بیان اینکه 20 هزار نفر از این 57 هزار نفر واجد شرایط هستند، گفت: برای 16 هزار واحد زمین تامین شده در مرحله طراحی هستیم.

 

 

 
این مسئول به تامین زمین در شهرستان های تابعه که متقاضی مسکن هستند اشاره کرد و گفت: شهر قیدار موقوفه است از اینرو تامین زمین برای ساخت مسکن در این شهر نیازمند راهکار جدیدی است. 

 

 


وی اضافه کرد: در تلاش هستیم تا با ساخت به موقع این پروژه ها و عرضه کافی مسکن در شهر شاهد آرامش بازار مسکن در استان باشیم.

 


بیات منش با اشاره به اینکه زمین های این پروژه ها به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار می گیرد، تصریح کرد: در صورت تمایل متقاضیان، هزینه زمین را پرداخت می کنند در غیر اینصورت اجاره 99 ساله خواهد داد و متقاضی تنها هزینه ساخت را پرداخت می کنند.

 


مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان اضافه کرد: در طراحی های جدید سعی کردیم با 550 میلیون تومان یک واحد را نهایی کنیم و وامی که دولت در اختیار متقاضی قرار می گیرد 350 میلیون تومان است.

 


وی به زمزمه های به گوش رسیده برای افزایش تسهیلات مسکن به 450 میلیون تومان اشاره کرد و گفت: تلاش می شود میزان اورده دولت 70 درصد و آورده مردم به 30 درصد برسد.

 

 


مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان خاطرنشان کرد:  2 هزار واحد مسکونی برای محرومان با همکاری بنیاد مسکن، بهزیستی و کمیته امداد پیش بینی شده است.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح تفصیلی شهر زنجان اشاره کرد و گفت: هیچ افزایش محدوده حریم زنجان جز پروژه های مسکن ملی نسبت به طرح جامع تفصیلی قبلی شهر زنجان نداریم.

 

نرگس سعادتی- زنجان

کد خبر 1178235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha