برگزاری مراسم وداع با یک شهید گمنام در موزه شهدای قراخیل

زکریا زاده گفت: مراسم تشییع و وداع شهید گمنام به میزبانی اهالی روستای قراخیل قائم شهر امشب بعد از نماز مغرب و عشا در پارک موزه این روستا برگزار خواهد شد.

«زکریا زاده» طی گفت‌وگویی با خبرنگار شبستان از ساری، ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای دوران دفاع مقدس، دفاع از حرم، امنیت و سلامت اظهار کرد: اقدامات برای دعوت از یک شهید گمنام انجام شد و  اهالی روستای قراخیل امشب میزبان پیکر پاک این شهید در موزه شهدای قراخیل خواهند بود.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری مسجد جامع قراخیل با بیان اینکه برای بار سوم اقدام به برگزاری مراسم وداع پیکر شهدای گمنام کردیم، خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه در روستا قراخیل پنج شهید گمنام مدفون هستند، مردم این روستا پذیرای عطر شهدای گمنام هستند.

 

وی به علاقه مندی مردم این روستا به شهدا و تلاش برای ایجاد موزه شهدای قراخیل اشاره و تصریح کرد: پیکر این شهید گمنام الان در قائم شهر حضور دارد و کار اطلاع‌رسانی این مراسم به‌ویژه در کانال‌های مجازی صورت گرفت، همچنین پنج مسجد محل نیز برای تشییع میدانی این شهید گمنام آماده هستند.

 

زکریا زاده از مردم شهیدپرور  قائم شهر خواست با حضور در این مراسم یاد و خاطره دلاورمردی‌های شهدا دوران دفاع مقدس را گرامی بدارند.

 

وی خاطرنشان شد: پیکر پاک این شهید گمنام پس از برگزاری مراسم وداع و تشییع راهی قائم شهر خواهد شد.

 

به گزارش شبستان، قراخیل روستایی است در منتهی الیه شمال غربی شهرستان قائمشهر که از شمال به جاده بابل، قائمشهر و از جنوب و شرق به روستاهای دهستان بالاتجن، از  غرب با روستاهای شهرستان بابل همجوار است و دارای 5هزار نفر جمعیت و يهكزار و 100 خانوار روستایی است.

 

مردم انقلابی قراخیل با تقدیم 44 شهید سرافراز در دوران دفاع مقدس، يكصد جانباز و حماسه آفرینی 350 رزمنده و بسیجی دلاور در عرصه های مختلف دفاع مقدس  نیز افتخار آفرين بودند.

کد خبر 1178241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha