دورانی که آتش را با خون جواب می دادند/ حاج قاسم لشکرش را فدای فتح خرمشهر کرد

تهامی از راویان دوران دفاع مقدس گفت: در آن دوران رزمندگان ما آتش را با خون جواب می دادند لذا این خون ها به هدر نمی رود و انقلاب را نگه داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ مراسم بزرگداشت سالگرد فتح خرمشهر؛ دوشنبه شب(۲ خرداد) با حضور استاندار، فرمانده سپاه ثارالله، تنی چند از مدیران کل و اقشار مختلف مردم در حسینیه ثارالله برگزار شد.

 

 

در این مراسم، تهامی از راویان دوران دفاع مقدس گفت: در آن دوران رزمندگان ما آتش را با خون جواب می دادند لذا این خون ها به هدر نمی رود و انقلاب را نگه داشته است.

 

 

وی با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حمید ایرانمنش معروف به حمید چریک از شهدای فتح خرمشهر گفت: حمید چریک اصلاً شناخته نشده در حالیکه او بسیار نترس بود و از سیاسیون قبل از انقلاب و ۵ ، ۶ نفر نیرو در فتح خرمشهر در اختیار او بود خیلی قوی بودند.

 

 

تهامی با اشاره به باتلاق و نیزاری بودن منطقه که شرایط عملیات را دشوار می کرد؛ افزود: به تدبیر حمید چریک جدای از دو محور، یک محور فریب نیز در این عملیات ایجاد شد زیرا می گفت اگر می خواهیم دشمن را فریب داده و موفق شویم حتماً باید یک محور فریب در نظر بگیریم.

 

 

وی ادامه داد: قبل از آنکه گردان های عمل کننده وارد شود، آتش شروع شد و آن دو محور، خط را شکستند و وقتی منطقه خاکریز سوم رفتیم، اصلاً طول و عرض آن مشخص نبود بس که تانک های دشمن زیاد بود و مرتب تیراندازی می کردند و نشانه این بود در ساعت اول خط توسط کرمانی ها شکسته شده بود دشمن احساس خطر کرده و همه آتش خود را در این محور جمع کرده بود.

 

 

این فرمانده دوران دفاع مقدس اظهار کرد: همه قدرت دو سه گردان از تیپ ثارالله با تمام ارتش عراق می جنگید و ما حتی نمی توانستیم گلوله آرپی چی و غذا بیاوریم و رزمندگان نزدیک هشت روز مقاومت کردند تا محورهای دیگر موفق شود.

 

 

وی با ابراز ناراحتی از برخی خودی ها که می گویند عملیات بیت المقدس {صرفاً} یک عملیات ایذایی بود؛ افزود: اگر اینگونه بود پس چرا همه توجه دشمن را به خود جلب کرد؟ ایذایی که یکی دو ساعت بیشتر نیست.

 

 

تهامی با بیان اینکه ما در این عملیات بهترین رزمندگان را از دست دادیم که فقط ۲۰۰ نفر آنان از شهرستان زرند بودند؛ موضوع وحدت و انسجام میان سپاه و ارتش در این عملیات را خیلی خوب دانست و تصریح کرد: بنده شخصاً در چهار عملیات مشترک سپاه و ارتش حضور داشتم و کار بسیار شجاعانه و با موفقیت انجام شد.

 

 

سردار محمد مطهری هم ضمن بیان خاطراتی از مجروحیت خود در مرحله سوم عملیات بیت المقدس؛ به هماهنگی و وحدت میان سپاه و ارتش اشاره و تصریح کرد: امروز اما فضای مجازی می خواهد میان نیروهای مسلح اختلاف افکنی کند و هر کس چنین کند قطعاً او منافق است و دوستدار نظام نیست که بین دو نیروی مقتدر دفاعی نظام اختلاف می افکند.

 

 

وی با تأکید بر اینکه باید مراقب بود تا به بهانه دفاع از پاسداران، ارتش را و به دفاع از ارتش، سپاه را نکوبند؛ ادامه داد: حاج قاسم همه لشکرش را فدای خرمشهر کرد و رزمندگان ثارالله حتی به آزادسازی خرمشهر راضی نشدند بلکه داخل شهر رفته و پرچم تبریک آزادی خرمشهر را بر سر در مسجد جامع این شهر{توسط شهید ناصر فولادی} نصب کردند.

 

 

سردار مطهری تأکید کرد: امروز سلاح ما جهاد تبیین است.

 

 

سخنان سردار حسین معروفی، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در این مراسم، از اینجا قابل دریافت است.

 

کد خبر 1178310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha