هنر جاودانگی کربلا مدیریت فرهنگی و معنوی سیدالشهدا (ع) بود

آیت‌الله فرحانی گفت: هنر جاودانگی کربلا فقط دفاع نبود بلکه سیدالشهدا (ع) با مدیریت فرهنگی و معنوی خود توانست تابلوی هنری از علم مدیریت، فرهنگ، شعر و ایثار و فداکاری شهدای کربلا را به تصویر بکشد و جاودانه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «آیت‌الله عبدالکریم فرحانی» ظهر امروز (دوشنبه 2 خرداد) در مراسم رونمایی از نخستین جشنواره کتابخوانی دفاع مقدس با عنوان « در پناه نخل‌ها» که در محل یادمان سردار شهید علی هاشمی در گلزار شهدای اهواز برگزار شد، براساس فرمایشات و آرمان‌های امام که تربیت یک نسل را پیروزی انقلاب اسلامی می‌دانستند می‌گویم تربیت و فتح الفتوح انقلاب بدون کتاب و کتابخوانی ممکن نیست.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر ضرورت جهاد تبیین افزود: فتح الفتوح انقلاب اسلامی تربیت یک نسل است و نمی شود یک نسل را بدون کتاب و قلم تربیت کرد و سند آن شهدا دفاع مقدس هستند.

 

وی رسالت اصلی بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس را کتاب و کتابخوانی دانست و افزود: بحث کتابخوانی در جوار شهدا و کتابخانه شهدا اتفاقی مبارک است و استمرار اجرای این جشنواره‌ها باعث ایجاد فرهنگ کتابخوانی در بین آحاد مردم و رشد و تعالی فرهنگی می‌شود.

 

آیت‌اله عبدالکریم فرحانی خاطر نشان کرد: نسلی که دفاع مقدس را بارور کردند و مکتب حاج قاسم سلیمانی، در دفاع مقدس تربیت شد و در دفاع از حرم جهانی شد، لازمه آن کار فرهنگی و تربیتی است.

 

وی با اشاره به واقعه کربلا و تشبیه آن به تابلوی هنری اضافه کرد: هنر جاودانگی کربلا فقط دفاع نبود بلکه سیدالشهدا (ع) با مدیریت فرهنگی و معنوی خود توانست تابلوی هنری از علم مدیریت، فرهنگ، شعر و ایثار و فداکاری کودکان و نوجوانان، جوانان و کهنسالان کربلا را به تصویر بکشد و جاودانه کنند.

 

کد خبر 1178313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha